Støjsvag køler til XP 2400+
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-12-02 18:59

Hej igen NG

Jeg mangler blot et sidste spørgsmål, før jeg starter den helt store
opgradering. Jeg regner med at købe en AMD XP 2400+ og et Asus a7v333-x
bundkort. Nu er spørgsmålet blot, hvilken køler jeg skal bruge til
processoren ?

Jeg har kigget lidt på Alpha PAL8045T som kølerprofil, men kan den sættes
på bundkortet (hvor kan man finde oplysninger om "monteringssystem" på
bundkortet). Hvis den kan bruges, hvilken blæser er så nødvendig ? Jeg
regner måske med også at smide et par Papst blæsere i kabinettet for at
hjælpe på luftgennemstømningen.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 04-12-02 22:33

Thermal Silent Volcano 9... Dne har justerbar hastighed ved temperaturføler
eller manuel ...

Det er smart hvis du alligevel sætterne nogle gode kølere i kabinettet, at
den så ikke jerner rundt på 5000 omdrejninger hele tiden...

Jeg satte den forholsvis store køler på en Duron 1300 mhz... skruede den ned
på 1500 omdrejninger.. den sagde ikke et kvæk og maskinen kørte som en
drøm... vel og mærke uden kabinetblæsre... så det er da okay..

Men et anbefalsesværdigt køb, hvis du vel og mærke sætter lidt pabst i
toweret også... ellers får blæseren for travlt og når den har travlt (5000
omdrejninger), så larmer den... 45 db eller noget... hehe

Jeg har en 2400+ amd xp... med 3 kabinetkølere... den kører 3500
omdrejninger... og så sidder temperaturmåleren også helt inde ved kernen..
imellem køleblok og cpu...

God fornøjelse

Mads