Konditori i Bjerringbro.
Fra : LLn

Dato : 02-12-02 18:23

Er der nogen som har et forslag til, hvor jeg evt. kan finde noget historie
fra starten af 1900 tallet vedr. bygningen i Storegade 18, Bjerringbro.
Dengang den blev brugt som konditori af familien Lyngholt.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Linda L. Nielsen

Fra : Philip Sampson

Dato : 05-12-02 01:44

Hej Linda,

Jeg ved ikke, hvor der specifikt står noget om konditoriet i Storegade.
Men her er nogle forslag til lokalhistoriske bøger om Bjerringbro, der
findes på Det Kongelige Bibliotek:

"Bjerringbro 1863-1988", udgivet 1988.
"Fra Bjerringbro Kommune: meddelelser fra Lokalhistorisk Arkiv", udgivet
1980 og frem,
"Fotografiet fortæller - lokalhistorie fra Bjerringbro kommune", udgivet
1993.

Måske kan man være heldig her at finde materiale/fotos af den pågældende
bygning.

Ellers er du givet opmærksom på Bjerringbro Lokalhistorisk Arkiv

http://lokalarkiver.dk/liva/sider/bjerringbro.htm

v.h.

Philip Sampson