Problemer med bundkort
Fra : Morten Jensen

Dato : 02-12-02 18:06

Hej Alle

Jeg skrev sidst at jeg manglede en manual(pdf)til mit bundkort
Har ikke kunne finde en pdf over bundkortet
Jeg kan ikke se hvad bundkortet hedder,men den kører med chipset sis 5598(Er
der måske et sted jeg ikke kigget på)
Mit problem er at jeg skal en pci-grafikkort i,og derfor have disabled den
onboard-grafik
Jeg mener ikke den kan disables fra min bios

Det eneste jeg fandt var dette link på bundkortet,men igen pdf-fil eller
andet der fortæller mig hvor jeg jumper på kortet for at disable grafikken
http://www.alancomputech.com/motsis55chip.html

Håber der en klog person,der vil eller kan hjælpe mig

På forhånd TAK

Mvh Morten

Fra : Leony

Dato : 03-12-02 08:26

"Morten Jensen" <muldberg@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se hvad bundkortet hedder,men den kører med chipset sis
> 5598(Er der måske et sted jeg ikke kigget på)

Som regel kan bundkort identificeres vha BIOS ID string'en, som kommer i
nederste venstre hjørne under boot (tryk pause/break tasten for at stoppe
boot og notere det - tryk escape for at fortsætte boot).
Du kan læse mere her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
hvor der også er mulighed for at downloade et program der kan finde BIOS ID
string'en.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : René Prebendorf

Dato : 03-12-02 13:42

"Morten Jensen" <muldberg@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Har ikke kunne finde en pdf over bundkortet
> Jeg kan ikke se hvad bundkortet hedder,men den kører med chipset sis

Hej Morten så du mit svar fra d. 01-12 Kl. 18.09?
Og kunne du bruge det ?

Venligst René

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-12-02 14:59

"Morten Jensen" <muldberg@stofanet.dk> wrote in message news:3deb92f6$0$18551$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej Alle
>
> Jeg skrev sidst at jeg manglede en manual(pdf)til mit bundkort
> Har ikke kunne finde en pdf over bundkortet
> Jeg kan ikke se hvad bundkortet hedder,men den kører med chipset sis 5598

Tilsyneladende har både asus, abit, ecs og soyo (og måske flere)
lavet bundkort med det chipset.

/Jakob

Fra : Lars Hjortø

Dato : 03-12-02 20:04

> [...]
> http://www.alancomputech.com/motsis55chip.html
>
> Håber der en klog person,der vil eller kan hjælpe mig

Har bundkort ikke også en FCC-id man kan søge på? Eller er det kun
indstikskort? Nogen der ved noget om det?

---