Varmeproblemer...:(
Fra : Thore

Dato : 02-12-02 17:49

Jeg har lidt varmeproblemer med min opsætning...

Jeg har kørt med en Athlon 1GHz - 256MB ram og et Geforce2 MX400 i et
års tid. Nu har jeg sat en XP1800+ (1533 MHz) extra 256MB (i alt 512MB
PC133 ) samt et GF Ti4200 fra Chaintech i maskinen.

Mainboardtemp (iflg Bios ) = 39 gr. C
CPU temp (iflg Bios) = 56 gr. C ved belastning

Har lidt problemer (Crash to Desktop + Blue Screen of Death) af og
til... piller jeg den ene side af kabinettet, vupti!...CPU temp falder
til 46 gr. C og ingen fejl...:)

Jeg vil derfor montere en blæser på bagsiden af kabinettet, men kommer
lige i tvivl...

Skal den monteres, så den suger den varme luft fra kabinettet ud i
stuen, eller skal den blæse stuens ca 21 gr. luft ind i kabinettet?

Eller skal jeg montere to blæsere, en i kabinettets front, der suger
stuens luft ind i kabinettet, samt en på kabinettes bagside, der suger
luften ud?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 02-12-02 18:06

hvis du syntes at 56grader er varmt sååå min 1800+xp bliver 60grader

Fra : Henrik Dissing

Dato : 02-12-02 19:55

On Mon, 2 Dec 2002 18:06:05 +0100, Jørn og Rikke Hougaard wrote:

>hvis du syntes at 56grader er varmt sååå min 1800+xp bliver 60grader

Hvor interessant er det nu lige hvor varm din bliver? Thore skriver at han
mener at have konstateret en direkte sammenhæng mellem temperaturen og en
vis ustabilitet.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 02-12-02 22:37

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> wrote in message
> hvis du syntes at 56grader er varmt sååå min 1800+xp bliver
> 60grader

1. Om processoren bliver 50 eller 60 grader før den går ned kan være en
forskel på hvordan den bliver målt. Derfor - hvis Thore's processor går ned
ved 56° er det for varmt.

2. Kig venligst på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og dine
andre posts i andre grupper kalder vist på et blik på den generelle:
http://www.usenet.dk/netikette/

Tak på forhånd!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Lars Funder

Dato : 02-12-02 18:09

"Thore" <Zdinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt varmeproblemer med min opsætning...

Klip

Ved montage af blæsere i kabinet ville jeg vælge en i fronten der blæser
luft ind i kabinettet, denne kan så kombineres med en der suger ud af
kabinettet på bagsiden.

Men er du sikker på at det er cpu temp, jeg har haft lign. problem, det
viste sig at mainboard (ECS) ikke kunne håndtere 2 og slet ikke 3 ram blokke
ved spids last, det hjalp også hvis jeg holdt systemet koldt. Prøv at
demontere den ene ram blok og se om det hjælper.

Mvh
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 02-12-02 18:28

> Eller skal jeg montere to blæsere, en i kabinettets front, der suger
> stuens luft ind i kabinettet, samt en på kabinettes bagside, der suger
> luften ud?

Nemlig!

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-12-02 18:35

> Nemlig!

Umiddelbart er de vigtigste en indsuger nederst og en udsuger øverst i
kabinettet. En CPUduct kan gøre underværker til at overkomme
recirkulering af varm luft i kabinettet

Se opdateret beskrivelse af min kabinet-løsning på
http://hjem.get2net.dk/villy/cool/

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Alexandre

Dato : 03-12-02 18:33

Jeg vil nok mene , at det du har brug for er at købe et andet cpu køler.
Du siger selv at du har kørt med 1gz i et års tid og nu har du fået en amd
1800+ ( 1553 mhz )

det er altså 553 mhz til foskel .. jeg vil anbefalle at du køber et andet
cpu køler som svarer
til den cpu du har nu .
Tror næppe at flere kab. blæsers vil hjælpe meget på det.
Men det er bare det jeg tror.

Jeg har selv haft en amd 1.200@1.400 og senere sat en amd 1553mhz
sefølig er temp. omk 60C idle og 85- 90 C under load.
Nogle gange slukker computer sig selv på grund af temperaturen.
cooler er en Zalman "flower" i kobber.med 90 m/m fan ved 7 volts.
den køler er til max 1200mhz .. men siden jeg kan ikke købe noget andet nu
må den klares med den extra varme.

Hilsen
Alex.

Fra : Thore

Dato : 04-12-02 10:08

On Tue, 3 Dec 2002 18:32:39 +0100, "Alexandre" <Ikaro@efnet.org> wrote:

> [...]
>cpu køler som svarer
>til den cpu du har nu .
>Tror næppe at flere kab. blæsers vil hjælpe meget på det.

Glemte at skrive, at cpu-køleren (selvfølgelig) også er skiftet til en
ThermalTake, der kan klare cpu' er til 2100 MHz....

....mener forøvrigt stadig at manglende blæsere/luft-cirkulation er
problemet...har nu kørt i 2 x ca 5-6 timer med det ene kabinet-låg
pillet af. CPU-temp er rimeligt stabil 50 gr, og mainboard temp er 34
gr, og maskinen har kun fejlet 3 gange. Det har været 2 x Agent
news/mailreader der har lavet "ugyldig sidefejl" i modul agent.exe -
dette tilskriver jeg halvdefekt ram... den sidste fejl (23:30 i går
aftes) var en "crash to desktop" fra F12002 GTR2002-mod....:(
Asus PC-Probe (som kører i baggrunden) viste igfen 50 gr CPU- og 34 gr.
mainboard temp....så det må jeg nok også tilskrive ram' men...jeg vil jo
nødigt tro, det er mit nyerhvervede Chaintech GF 4 Ti4200 gfx-kort...:(

Forøvrigt - for referencens skyld - intet er overclocke'd - ej heller
gfx-kortet...

Driverliste: Nvidia 30.82 - Via 4in1 ,37 - Asus Bios 1009 - directX 8.1
(fra gfx-kort-cd'en) SB Live! original fra CD'en osv...

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-12-02 20:28

> ...mener forøvrigt stadig at manglende blæsere/luft-cirkulation er
> problemet...har nu kørt i 2 x ca 5-6 timer med det ene kabinet-låg
> pillet af.

.... hvilket også viser at 'kassen ikke kan komme af med varmen'!
Løsningen er stadigvæk "kold luft ind og varm luft ud".

(Det er ligemeget med en større CPUkøleprofil, den kan jo ikke
komme af med varmen inde i en så varm kasse!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy