REQ: Tråsløst keyboard med indbygget
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-12-02 17:35

Ja, som det fremgår, søger jeg et trådløst (radio - *ikke* IR) keybord,
med en eller anden form for indbygget pegeredskab; trackball,
trackpoint, touchpad eller noget i den retning. Det skal iøvrig også
have de normal 104/105 taster (DK), og evt programerbare hotkeys. Jeg
har prøvet at søge efter det på nettet, og i diverse
computerforretninger, men har ikke kunne finde det. Kan det virkeligt
passe, at et sådan keybord ikke er fremstillet endnu?!

Jeg ved godt at der findes utallige keyboards med forskellige
scroll-funktoner, men det er ikke det jeg er interesseret i. Zitech har
et med trackball, men det er IR-teknik - og det er mit skrivebord ikke
rydeligt nok til :) og så er der desuden ikke numerisk tastetur på.

Håber nogen kan hjælpe
M.v.h.
Thomas

Fra : MaRk

Dato : 02-12-02 19:57

Prøv at se efter nogle bluetooth tasteture. De er nok lidt dyre.

Fra : Leony

Dato : 03-12-02 08:18

> [...]

> computerforretninger, men har ikke kunne finde det. Kan det virkeligt
> passe, at et sådan keybord ikke er fremstillet endnu?!

Jeg har fundet dette fra Cherry:
http://www.cherrycorp.com/products/US/keyboards/g80-11900.htm
det er dog ikke trådløst. Jeg har selv igennem længere tid ledt efter et
tastatur med indbygget pegeredskab (jeg er dog ligeglad med om det er
trådløst) og dette er det bedste jeg har kunnet finde.
Vil lige tilføje at IR tastaturer (i hvert fald de par stykker jeg har
prøvet) ikke er så slemme igen. Selvfølgelig daler performance i takt med at
batteriet drænes, men der behøver ikke være "frit udsyn" fra sender til
modtager før batteriet synger på sidste vers.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 04-12-02 22:57

On Mon, 02 Dec 2002 17:35:07 +0100, Thomas Gulholm
<gt@dsr.kvl.dENMARk> wrote:

> [...]
>trackpoint, touchpad eller noget i den retning. Det skal iøvrig også
>have de normal 104/105 taster (DK), og evt programerbare hotkeys.

Det ser ud som om det her lever op til dine ønsker:

http://www.sec-as.dk/katalog/mk9514.htm

Lars

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 05-12-02 00:39

> Det ser ud som om det her lever op til dine ønsker:
>
> http://www.sec-as.dk/katalog/mk9514.htm

Ja, det er da derhen af... men jeg vil nu gerne have et fuldt 104/105
(eller er det efterhånden helt oppe på 106 med win-taster) tasters
keyboard, altså med de normale numeriske-, pile-, page up/down-taster
o.s.v. Det er ikke umiddelbart til at opdrive, så jeg må nok bare
erkende at udviklingen i edb-verdenen går for langsomt :) og jeg bliver
nødt til at vente med at købe mit nye keyboard.

Tak for svaret alligevel

Thomas