TDC og NEWS
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 02-12-02 17:24

Jeg har fundet nedenstående i en artikel fra Computerworlds Nyhedsbrev - har
også læst udtalelsen i en avis. Selve artiklen handler om piratkopier

"TDC har nogle af de bedste newsservere i verden"

Har jeg sovet i timen - eller er der sket noget radikalt?

"TDC Internets newsserver, news.tele.dk, ligger nummer et på en liste fra
top1000.org, som måler, hvor hurtigt de enkelte newsservere stiller indlæg
til rådighed og henter indlæg fra hinanden.

Den placering er opnået gennem millioninvesteringer i det tekniske udstyr,
som nyhedsgrupperne ligger på."

Fra : Peter Juhl

Dato : 02-12-02 17:27

Peter Elmkvist Snabe wrote:

> Den placering er opnået gennem millioninvesteringer i det tekniske
> udstyr, som nyhedsgrupperne ligger på."

Der var engang hvor Computerworld selv kunne finde ud af mangelfuld
"journalistik" - nu lader de JP om at klumre - det er billigere at skrive af.

/Peter

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-12-02 17:43

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> writes:

> [...]
> til rådighed og henter indlæg fra hinanden.
>
> Den placering er opnået gennem millioninvesteringer i det tekniske udstyr,

Du kan finde listen på
<http://www.top1000.org/top1000.current.txt>. Den er lavet ved at en
flok newsservere, blandet andet min egen, indsender statistik over
path-headere.

TDC har engang (jeg ved ikke om de stadig gør det) krævet af sine
peers at de indsendte disse informationer til top1000.org, det vil
naturligvis give dem en høj placering på listen. Som du kan se på
<http://www.top1000.org/participants.current.txt> er der et begrænset
antal newsservere der indsender statistik, så listen er højst et
fingerpeg om hvilke newsservere der flytter mange artikler, hvis den
da er så meget.

Ud fra ovenstående liste er min newsserver (som blot står i enden af
en ADSL-forbindelse) blandt de 1000 bedste newsservere i verden. Det
er naturligvis blot fordi jeg peerer med et par stykker, som også
indsender path-information til top1000.org.

I øvrigt så er det du, som kunde hos TDC, ser jo deres reader-bokse,
og ikke deres feederbokse, som jo tilsyneladende er i god form.

--
Jacob - www.bunk.cc
I may be getting older, but I refuse to grow up!

Fra : rea721

Dato : 02-12-02 19:40

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> Har jeg sovet i timen - eller er der sket noget radikalt?

Ved det ikke, men PT virker ingen af serverene her hos mig

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse