Router problem
Fra : Kafoka

Dato : 02-12-02 16:12

Hej alle

Jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjlæpe mig (af) med.

Jeg har proacess 515/512 som fungere godt og sikkert (så er TDC glade), men
jeg ønsker selv at kunne administrarer hvilke porte der skal være åbne og
her kom jeg til kort med den router som TDC gav med (efficient model 5781).
Det ADSL model der fulgte med er et simens XpressLink (hvid kasse).

Da jeg jo godt viste at TDC ikke lige ville give mig adgangskoden til
routeren så invisterede jeg i en ny lille router (TRENDnet TW-100-W1CA
internet Station). Jeg har en 16 port switch.

Nå nok om det... Mit problem er at jeg ikke kan få min nye router til at
lave hul til internettet. Jeg kan godt få den til at give adresser til mit
netværk.

På ADSL modemmet er der 2 stik ATM og 10BT

på min nye router er der 2 stik Global og Lokal

iflg vejledningen til min TRENDNET skal der sættes et krydste kabel fra ADSL
modem til Global. Når jeg gør dette kommer der ikke lys i lampen for at der
er linje. 10BT til Global, Jeg har også prøvet ATM til Global uden held.

Hvis jeg sætter et lige mellem 10BT og Global kommer der lys men jeg kan
fortsat ikke komme på nettet.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sten

sten@sletdette.pc.dk

Fra : BFC Trekanten

Dato : 02-12-02 16:34

> Jeg har et problem som jeg håber at nogen kan hjlæpe mig (af) med.
OK lad os se på det...

> På ADSL modemmet er der 2 stik ATM og 10BT
Ja og nu skal du vide hvilket snitflade / interface din adsl er leveret
med!!!
Når TDC leverer en speedstream 5711/5781 må det være ATM.
Hvis du vil bruge din nye router, bliver du nød til at ringe til TDC og
skifte interface fra ATM til ethernet, det koster gebyr og tager tid.

> Hvis jeg sætter et lige mellem 10BT og Global kommer der lys men jeg kan
> fortsat ikke komme på nettet.
Det er helt galt STP med det der indtil du har tjek på hvad du har gang i
det ender med du futter noget hardware af...

Torben

Fra : KsNa

Dato : 03-12-02 18:04

> Når TDC leverer en speedstream 5711/5781 må det være ATM.

5711 = ATM
5781 = 10BT

Kim

Fra : SaNnEDk

Dato : 27-08-03 06:23

Hejsa Jeg har den Modsatte Problem kan ikke komunikere fra Computre til
Rutren Kan du hjælpe mig der med din opsætning.

Det med at få den til at logge på Internetten. Jeg har en bruger navn
Password på min forbindelse og så har jeg ladet den selv finde IP fra
ISP. det virker......Så hent automatisk fra ISP skal du have slået til
og så tager du Terminal. logger på rutren skriver show to gange så
forneden kommer der Nogle Iper det er dem fra Internettet,til at begynde
med efter reboot er de felter tomme.

http://www.kandu.dk/

Fra : Cubus

Dato : 02-12-02 19:49

"Kafoka" <Kafoka@jubiimail.sletdette.dk> skrev

> [...]
> er linje. 10BT til Global, Jeg har også prøvet ATM til Global uden held.
>
> Hvis jeg sætter et lige mellem 10BT og Global kommer der lys men jeg kan

Anvend et lige igennem kabel mellem router (Global) og modem (10BT). Endvidere
skal routeren konfigureres med IP-adresse, undernetmaske, gateway og DNS.
Oplysningerne for disse værdier bør stå i medfølgende papirer fra TDC. På Efficient
5781 var disse oplysninger konfigureret på forhånd, på din nye router skal du selv
gøre det.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/