FDISK problemer - 3.2 GB ekstra som ikke f~
Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 02-12-02 15:37

Hej

Here goes:

Jeg har partitioneret en 6,4 GB disk med en primær partition på 50 % og en
udvidet på resten (50 %) og derefter opretten et logisk drev på den udvided
på 100 %. Det skulle jo ca. give et C-drev på 3,2 GB og et D-drev på 3,2 GB.
Efter jeg har formateret C og D drevet har jeg lige pludselig et C-drev på
6,4 GB (!!!!!!) og et D-drev på de 3,2 GB. Hva' f..... er der lige sket!
FDISK siger 3,2 GB på hver drev, men chkdsk og dir kommando siger 6,4 på C
og 3,2 på D. Jeg har prøvet at formatere dreven igen uden held. Jeg har
derefter installeret windows 98se på C og det kører da ok, men jeg tror bare
at det hele crasher på et eller andet tidspunkt. Scandisk finder ingen fejl
eller noget.

Hvad er der galt og hvad gør jeg for at rette op på fejlen. Nogen der har et
lille program der kan rette fejlen helst uden at jeg skal installere vindåse
igen.

Mvh. Ulrich