Problemer med asus a7v133-c
Fra : Thomas

Dato : 02-12-02 14:44

Jeg har for nyligt købt subj, og har monteret en athlon 2000+ xp processor
(1667). Bundkortet understøtter sd-133 ram, og det er her problemet opstår.

Jeg kan skrue fsb op på 120 mhz og opnår herved 1500 mhz, men når jeg går
højere op, vil maskinen ikke starte op.

I starten troede jeg at det var mit ram der ikke kunne klare det, men jeg
har nu 2 stk. sd-133 ram, og jeg har stadigvæk samme problem.

Bundkortet er opdateret med den nyeste bios.

Ved 120 mhz bliver provessoren ca 60 grader og bundkortet ca 35. Det er vel
fint nok?

m.v.h.

Thomas

Fra : o&u

Dato : 02-12-02 16:04

On Mon, 2 Dec 2002 14:44:02 +0100, "Thomas" <thha73@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>I starten troede jeg at det var mit ram der ikke kunne klare det, men jeg
>har nu 2 stk. sd-133 ram, og jeg har stadigvæk samme problem.

Der er forskel på ram, men de skulle vel kunne klare det. Ellers kan
du da reklamere over det.

>Bundkortet er opdateret med den nyeste bios.
>
>Ved 120 mhz bliver provessoren ca 60 grader og bundkortet ca 35. Det er vel
>fint nok?

Nej, jeg mener, at temperaturen skal være 50-55 C ved nominel
hastighed på 1666.
Det er ikke nemt at køle disse cpu'er !

Min søn kører med XP2100+ på samme bundkort (1733). Men der er lidt
problemer med det. Harddisk controlleren arter sig ikke godt.
Restarter pc'en af og til når man kopierer eller skifter drev. Jeg
kører jumper mode.

Køleren er silent storm ved rpm 2800.

Har du sat performance til Normal ? et sted inde i Chipset opsætning i
bios. Ikke fast.

Prøv evt. at sætte Vcore ned med 0.05 volt eller 0.1 volt. Først
aflæser du i bios hvad den er som default.

Jeg har planer om at reflashe bios med den der hedder avuc1009.awd

Den er jeg blevet anbefalet. Den kan findes med google.com ved at søge
på avuc1009
Der er også en nyere beta.

mvh

John