/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Vild jubel!!! og dog
Fra : 120010378583


Dato : 04-03-01 13:44

Endelelig kom jeg på nettet med linux RedHat7.0, efter en uges kamp med
1000 options som jeg alligevel ikke havde brug for at pille ved
Bruger kppp, men har kun fået Lasat 56k forbindelsen til at virke.

Mit externe ISDN Icon Diva modem, som har tjent mig trofast siden jeg
fik det, skal åbenbart have nogle helt andre kommandoer for at logge på.
Programmet ISDN config er kun til interne modemkort, så jeg mangler at
finde info om hvordan det skal sættes op. Jeg leder videre.

Men NU er det lige pludselig sjovt. Netscape er dobbelt så hurtig som
på w95 og jeg er så glad og...........

Jeg syntes at det ikke bare skulle være brok det hele.

Anders


 
 
Jes Vestervang (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-03-01 15:22

120010378583 wrote:

> Endelelig kom jeg på nettet med linux RedHat7.0, efter en uges kamp med
> 1000 options som jeg alligevel ikke havde brug for at pille ved
> Bruger kppp, men har kun fået Lasat 56k forbindelsen til at virke.
>
> Mit externe ISDN Icon Diva modem, som har tjent mig trofast siden jeg
> fik det, skal åbenbart have nogle helt andre kommandoer for at logge på.
> Programmet ISDN config er kun til interne modemkort, så jeg mangler at
> finde info om hvordan det skal sættes op. Jeg leder videre.
[klip]
Problemet er at Kppp bruger ATZ til at initialisere 'Modem'et, men det
forstår Eicon'en åbenbart ikke. Jeg har skiftet ATZ ud med AT&F1 (kan ikke
huske hvad det betyder, men mdemet svarer OK, hvilket egentlig er det
vigtigste :0) Der er så vidt jeg husker også problemer med
volume-indstillingkommandoerne til modemet, så der har jeg også bare
skrevet AT&F1

--
Mvh Jes Vestervang
Mandrake 7.2 og Debian Potato 2.2

120010378583 (04-03-2001)
Kommentar
Fra : 120010378583


Dato : 04-03-01 16:34

Jes Vestervang wrote:

> 120010378583 wrote:
>
> > Endelelig kom jeg på nettet med linux RedHat7.0, efter en uges kamp med
> > 1000 options som jeg alligevel ikke havde brug for at pille ved
> > Bruger kppp, men har kun fået Lasat 56k forbindelsen til at virke.
> >
> > Mit externe ISDN Icon Diva modem, som har tjent mig trofast siden jeg
> > fik det, skal åbenbart have nogle helt andre kommandoer for at logge på.
> > Programmet ISDN config er kun til interne modemkort, så jeg mangler at
> > finde info om hvordan det skal sættes op. Jeg leder videre.
> [klip]
> Problemet er at Kppp bruger ATZ til at initialisere 'Modem'et, men det
> forstår Eicon'en åbenbart ikke. Jeg har skiftet ATZ ud med AT&F1 (kan ikke
> huske hvad det betyder, men mdemet svarer OK, hvilket egentlig er det
> vigtigste :0) Der er så vidt jeg husker også problemer med
> volume-indstillingkommandoerne til modemet, så der har jeg også bare
> skrevet AT&F1
>
> --
> Mvh Jes Vestervang
> Mandrake 7.2 og Debian Potato 2.2

Jaah, jeg er pååååååååå med isdn. håber at min hurtige serielport vil snakke
med Diva, så er det på plads.

ATZ virker fint hos mig, den henter profil0 fra Divas hukommelse
men jeg har sat "ingen lyd" til ""(tomt), og bruger den til Diva. men her kan
man jo også sætte en startprofil og så lege .

Jeg ville ikke bruge AT&F (Reset current profile to factory settings) så kan
jeg ikke pille og nusse med AT-kommandoerne :-}

Det var nok mest Linux der forvirede mig

Tak for hjælpen.


Anders Lund Olsen (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund Olsen


Dato : 04-03-01 17:20



Jaah, jeg er pååååååååå med isdn. håber at min hurtige serielport vil snakke
med Diva om lidt, så er det på plads.

Jes Vestervang wrote:

>
> Problemet er at Kppp bruger ATZ til at initialisere 'Modem'et, men det
> forstår Eicon'en åbenbart ikke. Jeg har skiftet ATZ ud med AT&F1 (kan ikke
> huske hvad det betyder, men mdemet svarer OK, hvilket egentlig er det
> vigtigste :0)

ATZ virker fint hos mig, den henter profil0 fra Divas hukommelse
men jeg har sat "ingen lyd" til ""(tomt), og bruger den til Diva. men her kan

man jo også sætte en startprofil og så lege .

Jes Vestervang wrote:

> Der er så vidt jeg husker også problemer med
> volume-indstillingkommandoerne til modemet, så der har jeg også bare
> skrevet AT&F1
>
> --
> Mvh Jes Vestervang
> Mandrake 7.2 og Debian Potato 2.2

Jeg vil ikke bruge AT&F (Reset current profile to factory settings) så kan
jeg ikke pille og nusse med AT-kommandoerne :-}

Det var nok mest Linux der forvirede mig.

Tak for hjælpen.


Erik G Christensen (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Erik G Christensen


Dato : 04-03-01 17:24

Jes Vestervang wrote:

> [klip]
> Problemet er at Kppp bruger ATZ til at initialisere 'Modem'et, men det
> forstår Eicon'en åbenbart ikke. Jeg har skiftet ATZ ud med AT&F1 (kan ikke
> huske hvad det betyder, men mdemet svarer OK, hvilket egentlig er det
> vigtigste :0) Der er så vidt jeg husker også problemer med
> volume-indstillingkommandoerne til modemet, så der har jeg også bare
> skrevet AT&F1

Du kunne også ændre det til ATZx, hvor x er 0, 1 eller 2, svarende til
de profiler (opsætningssæt), du har sat op på Divaen

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best

Jes Vestervang (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-03-01 21:20

Erik G Christensen skrev:

> Jes Vestervang wrote:
>
> > [klip]
> > Problemet er at Kppp bruger ATZ til at initialisere 'Modem'et, men det
> > forstår Eicon'en åbenbart ikke. Jeg har skiftet ATZ ud med AT&F1 (kan
> > ikke huske hvad det betyder, men mdemet svarer OK, hvilket egentlig er
> > det vigtigste :0) Der er så vidt jeg husker også problemer med
> > volume-indstillingkommandoerne til modemet, så der har jeg også bare
> > skrevet AT&F1
>
> Du kunne også ændre det til ATZx, hvor x er 0, 1 eller 2, svarende til
> de profiler (opsætningssæt), du har sat op på Divaen
>
OK Det der AT&F1 var bare en kommando, som jeg af en eller anden grund
har kunnet huske lige siden jeg surfede på BBS'er for nogle år siden med
det go'e gamle US. Robotics
--
Mvh Jes Vestervang
Mandrake 7.2 og Debian Potato 2.2

frank damgaard (05-03-2001)
Kommentar
Fra : frank damgaard


Dato : 05-03-01 23:13

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.Fjern_mig> wrote:

>>
> OK Det der AT&F1 var bare en kommando, som jeg af en eller anden grund
> har kunnet huske lige siden jeg surfede på BBS'er for nogle år siden med
> det go'e gamle US. Robotics

Men den virker ikke på alle modems!....
Men USR og et par andre fabrikater havde altid en fornuftig
"Factory" opsætning med AT&F1

Men man kunne jo læse manualen til modemet; manualen følger ofte med,
selvom det i dag ofte er som PDF fil på en CD-rom.
--
Frank Damgaard


Anders Lund Olsen (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund Olsen


Dato : 05-03-01 02:02

120010378583 wrote:

> Men NU er det lige pludselig sjovt. Netscape er dobbelt så hurtig som
> på w95 og jeg er så glad og...........

Ja og nu virker min hurtige serielport som W95 ikke kunne snakke med.
Så nu snakker jeg 230k med mit Diva ISDN modem det giver ca. 16kb/s .
W95 klaredede højest 7,4k/s så det er bare fedt!!

> Anders

W95 is dying, ohh I can hear cry for it's life.



Dennis T. (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Dennis T.


Dato : 05-03-01 09:10


"Anders Lund Olsen" <alo@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3AA2E58C.6D164288@post9.tele.dk...
> Ja og nu virker min hurtige serielport som W95 ikke kunne snakke med.
> Så nu snakker jeg 230k med mit Diva ISDN modem det giver ca. 16kb/s .
> W95 klaredede højest 7,4k/s så det er bare fedt!!

Ikke fordi... meeen... Selv med en standard com port burde du kunne tvinge
mere end 7,4 ud af den...

/Dennis



Allan Olesen (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 05-03-01 18:28

"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

>Ikke fordi... meeen... Selv med en standard com port burde du kunne tvinge
>mere end 7,4 ud af den...

Enig. 7,4 lyder mere som manglende kompression.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Kent Friis (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 05-03-01 18:51

Den Mon, 05 Mar 2001 18:27:30 +0100 skrev Allan Olesen:
>"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:
>
>>Ikke fordi... meeen... Selv med en standard com port burde du kunne tvinge
>>mere end 7,4 ud af den...
>
>Enig. 7,4 lyder mere som manglende kompression.

7,4 + overhead er de 8kbit, som man har på en B-kanal uden kompression.
15-16kbit er to B-kanaler, uden kompression.

Med kompression burde tallene ligge en anelse højere.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Allan Olesen (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 05-03-01 21:30

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:

>>Enig. 7,4 lyder mere som manglende kompression.
>
>7,4 + overhead er de 8kbit, som man har på en B-kanal uden kompression.

Ja?


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Kent Friis (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 05-03-01 22:17

Den Mon, 05 Mar 2001 21:30:27 +0100 skrev Allan Olesen:
>leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:
>
>>>Enig. 7,4 lyder mere som manglende kompression.
>>
>>7,4 + overhead er de 8kbit, som man har på en B-kanal uden kompression.
-----------------------8kbyte...
>Ja?

Tallene antyder at manden forsøgte at køre 128Kbit, og derfor er det
ikke kompressionen der har begrænset det til 7,4KB.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Allan Olesen (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 06-03-01 01:35

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:

>Tallene antyder at manden forsøgte at køre 128Kbit

Hvordan dælen læser du det ud af tallene? Har du kaffegrums til hjælp?

Jeg henter selv news med 16-20 KB/sekund på een komprimeret B-kanal.
Hvis jeg ikke kører kompression, falder jeg til ca. 7,5. Det er de
samme tal, og jeg forsøger absolut ikke at køre 128 kbit.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Kent Friis (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 06-03-01 17:57

Den Tue, 06 Mar 2001 01:34:43 +0100 skrev Allan Olesen:
>leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:
>
>>Tallene antyder at manden forsøgte at køre 128Kbit
>
>Hvordan dælen læser du det ud af tallene?

ca 16KB = 128 kbit. Kompression giver ikke runde tal.

>Jeg henter selv news med 16-20 KB/sekund på een komprimeret B-kanal.
--------------------------^^^^^ Fin variation.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Allan Olesen (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 24-03-01 18:24

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:

>ca 16KB = 128 kbit. Kompression giver ikke runde tal.
>
>>Jeg henter selv news med 16-20 KB/sekund på een komprimeret B-kanal.
>--------------------------^^^^^ Fin variation.

Jeg er imponeret over, hvor meget du er i stand til at læse ud af små
forskelle i formulering. Jeg kunne jo også have skrevet "ca. 16" i
stedet for "16-20".

Men det er egentlig irrelevant. Jeg skrev, at det aldrig kunne være
serielportens skyld, at hastigheden var nede på 7,4. Er du uenig i
det?


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Anders Lund Olsen (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund Olsen


Dato : 06-03-01 22:45

Allan Olesen wrote:
>
> leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:
>
> >Tallene antyder at manden forsøgte at køre 128Kbit
>
> Hvordan dælen læser du det ud af tallene? Har du kaffegrums til hjælp?
>
> Jeg henter selv news med 16-20 KB/sekund på een komprimeret B-kanal.
> Hvis jeg ikke kører kompression, falder jeg til ca. 7,5. Det er de
> samme tal, og jeg forsøger absolut ikke at køre 128 kbit.
>
> --
> Allan Olesen, Lunderskov
>
> "UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Hvis man henter zip filer gavner komprimeringen ikke meget.

Anders

Anders Lund Olsen (06-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund Olsen


Dato : 06-03-01 22:42

"Dennis T." wrote:

> Ikke fordi... meeen... Selv med en standard com port burde du kunne tvinge
> mere end 7,4 ud af den...
>
> /Dennis

De 7.4 er under download fra ftp: Fx "towows.tele.dk" hvor serielporten
højest kunne stilles på 115k baud ellers svarede Diva ikke. Selv om
begge
b-kanaler lukkede op gjorde det ikke nogen stor foskel, kun på
minuttaksten.

Jeg har set at der er en AT-kode for komprimering. Det kan være jeg
skal prøve at lege med den. Lige nu er jeg glad for at det virker.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste