Hvilken ram til AMD XP 2400+
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-12-02 12:34

Hej NG

Jeg skal til at købe en AMD XP 2400+, og da det er 4 år siden jeg sidst
har købt computer, er jeg ikke helt up-to-date mht. ram. Jeg har kigge
lidt på anandtech og tomshardware, men er stadig i tvivl om hvilken type
jeg skal købe. Vil der være nogen stor forskel i ydelse mellem PC2100,
PC2700... PC3500. Jeg regner med at der skal være et godt forhold mellem
ydelse/pris (da SU'en ikke er den største ).

Der er så vidt jeg kan se ikke den store prisforskel på PC2100 og PC2700
på edbpriser. Er der andet jeg skal være opmærksom på ? Så vidt jeg kan
se af anmeldelser er Samsung ikke noget dårligt valg, når man
sammenligner ydelse/pris.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-12-02 13:49

<---------------------->
> [...]
> på edbpriser. Er der andet jeg skal være opmærksom på ? Så vidt jeg kan
> se af anmeldelser er Samsung ikke noget dårligt valg, når man
<----------------------->

Køb endelig de hurtigste ram, hvis prisforskelden en lille...

PC2100 = 133Mhz, PC2700 = 166Mhz osv.

De fleste bund kort kan i dag, godt udnytte PC 2700 Ram uden man overclokker
cpu'en.

Fra : o&u

Dato : 02-12-02 13:53

On Mon, 02 Dec 2002 12:33:45 +0100, Mikkel Bundgaard
<mikkelbu@teliamail.dk> wrote:

>Der er så vidt jeg kan se ikke den store prisforskel på PC2100 og PC2700
>på edbpriser. Er der andet jeg skal være opmærksom på ? Så vidt jeg kan

Netop, derfor bør man købe pc2700 i dag. Pc2700 kan også kaldes
DDR333, og kan derfor køre 166 MHz.

En Tbred 2700+ er til fsb166 (eller 2x166=333), men bundkortene kan
også køre ram asynkront med + 33 MHz. F.eks. fsb 133 for XP 2400+ med
ram kørende 166. Hvis man da ikke vil overclocke den xp2400+ ved at
køre den ved fsb 166 (25 % OC, det ved jeg slet ikke om man kan).

>se af anmeldelser er Samsung ikke noget dårligt valg, når man
>sammenligner ydelse/pris.

Netop.

Man kan desuden med fordel købe Micron ddr ram i UK med kreditkort.
Forsendelse koster 120 kr med UPS.
Det hedder Crucial ram, og er voldsomt velrenommeret. De kører i
reglen som fsb3200.
http://www.crucial.com/uk/store/listmodule.asp?module=DDR+PC2700&Attrib=Package&cat=

57 £ for 256 modul, x2, 1322 kr. plus forsendelse ca. 120 kr, ialt
1442 kr.

mvh

John

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-12-02 18:43

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> wrote in message
> Jeg skal til at købe en AMD XP 2400+,
[...]
> [...]
> på edbpriser. Er der andet jeg skal være opmærksom på ? Så vidt jeg kan
> se af anmeldelser er Samsung ikke noget dårligt valg, når man

Først skal du beslutte dig for et bundkort og om hvorvidt du vil overclocke.
Ellers er det svært at give dig et godt råd.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-12-02 22:23

On Mon, 02 Dec 2002 18:43:06 +0100, Jeppe Seidelin Dam wrote:

> "Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> wrote in message
> [...]
> Først skal du beslutte dig for et bundkort og om hvorvidt du vil
> overclocke. Ellers er det svært at give dig et godt råd.
Computeren skal ikke overclockes og indtil videre ser bundkortet ud til
at blive a7v333-x (ASUS), men jeg har ikke helt besluttet mig endnu

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-12-02 22:45

Mikkel Bundgaard skrev:
> Computeren skal ikke overclockes og indtil videre ser bundkortet ud
> til at blive a7v333-x (ASUS), men jeg har ikke helt besluttet mig
> endnu

Jamen, så vælg en klat PC2700 ram. Prisforskellen er jo, som du
skriver, lille.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-12-02 00:05

Tak til alle for brugbare svar. Nu skal der handles julegaver ind