Død "Puter" Gode Råd ?
Fra : BLT

Dato : 02-12-02 11:40

Igår slukkede min computer momentant efter 7 timers drift og kan ikke starte
igen.
Når jeg tænder på fronten kommer der lys i dioden inde på RAM soklen, CPU
blæser køre 2-3 omgange og ellers sker der intet.
Hverken drevene, CPU og grafikkort blæser starter. strømforsyningen starter
heller ikke sin blæser.
Der er ikke spænding på stik til drevene.
Når jeg holder Tænd/Sluk inde i 4 sek. slukker dioden igen inde på
ramsoklen.
Jeg har mistanke til strømforsyningen ikke virker som den skal ?
Eller bundkortet ikke giver strømforsyningen besked om at starte ?
Powerknappen på fronten skulle tilsluttes bundkortet.

Jeg samlede systemet i lørdags Således:

MOB: Soltek SL-75FRV, KT400, DDR400, AGP 4X8. Indbygget lydkort.
CPU: AMD Athlon XP 2100+/266, Box. (Blæser+ køler fulgte med.)
RAM: samsung 512 MB DDR 3200. M368L6423DTM-CC400.
DISKDREV: 3,5" Sony.
GRAFIKK: Point Of View Geforce Ti-4200, 128 DDR, Tv out.
HD1: Western Digital 80 GB WD 800JB 7200/8092 KB Cache.
HD2: Gammel 2,2 GB seagate fra gammel PC.
KABINET: Codegen 6001L, 300w. Strømfors. model 300x.
NETKORT: 10/100.

Ikke ændret i BIOS opsætning. Ingen Overclockning. Har prøvet af resette
CMOS til default.
Windows XP home edition, eng. ver. + servicepack1 og andre anbefalede
opdateringer fra Microsoft installeret.
Detonator grafikkort driver installeret + opdateret driveren fra NVIDIA´s
hjemmeside.
Zonealarm firewall, AntiVir, og nogle spil og flysimulatorer installeret.
DirectX ver 8.1.
Alt forløb normalt men pludselig gik computeren kold. ????????? Forslag ?
Erfaringer ?
Er 2 harddiske for meget ?

Hilsen: Jan.
janlars@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin Helsted

Dato : 02-12-02 13:42

hejza

jeg havde engang et asus hvor den gjorde det samme det eneste der sket når
man tænde for den var at blæseren på cpuen kørte en omkang og så skete der
ikke mere, jeg fik af vide af asus at jeg skulle prøve at give den lidt mere
strøm det kan man gøre i biosen... og så virkede det...

ved også at nogne bundkort kræ ver en bestem størrelse strømforsyning.....

mvh martin

Fra : JH

Dato : 03-12-02 11:38

så kan man jo undre sig dybt over hvordan du kom ind i bios'en når puteren
var helt død...

BLT: prøv en anden strømforsyning!

Fra : BLT

Dato : 03-12-02 18:54

Okay, det jeg mente var at jeg ikke havde lavet ændringer i BIOS før
den crashede.
Jeg har bestilt en større strømforsyning da det er det mest sandsynlige at
den er stået delvist af.
Tak for hjælpen !
Jan.