Ping-problem
Fra : ..::jmj::..

Dato : 02-12-02 10:37

Davs

Har tidligere vendt dette problem, prøver igen:
W2000 arbejdsstation (IBM IntelliStation) på et NT 4 domæne
Arbejdsstationer får tildelt IP m.m. af DHCP-server
Fungerer fint for alle arbejdsstationer undtaget 1
IP er indenfor korrekt område
Gateway har korrekt adresse
DNS-servere er korrekte
MEN, jeg kan ikke pinge gateway'en fra denne ene maskine... og kan dermed
heller ikke få den på internettet.
Har slettet entries i ROUTE, har haft slettet maskinen i WINS, men lige lidt
hjælper det!
Hvad kan der være i vejen, og hvordan gør jeg noget ved det??!

PFT
Jørgen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 02-12-02 19:50

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message news:<3deb29ad$0$162$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> hjælper det!
> Hvad kan der være i vejen, og hvordan gør jeg noget ved det??!

Hvis du har haft den indstilet til manuel IP adr., så se om du har
fjernet gateway, DNS, WINS, alt.

kør Winipcfg og forny alt.

Ellers genindlæs driverne til netkortet, etc.

Står der nopgle røde krydser eller gule udråbstegn i Kontrolpanel ->
System -> et eller andet ?

Venligst

Carsten Nielsen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 03-12-02 06:41

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
SNIP>
> [...]
>
> Ellers genindlæs driverne til netkortet, etc.
>
> Står der nopgle røde krydser eller gule udråbstegn i Kontrolpanel ->

Der er ikke, og vil heller ikke være, manuelle indstillinger når der
anvendes DHCP.
Som jeg nævnte er det en W2000 arbejdsstation, Winipcfg bruges ikke her, men
når jeg bruger "ipconfg /all" kan jeg se at alle IP-adresser er korrekte i
forhold til opsætningen på DHCP-serveren.
Kortet fungerer fint, kan pinge det øvrige net... blot ikke GW.

Jørgen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 04-12-02 18:44

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message news:<3dec43d9$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> forhold til opsætningen på DHCP-serveren.
> Kortet fungerer fint, kan pinge det øvrige net... blot ikke GW.

Hvis der aldrig har været manuelle indstillinger har du ret.

Det lyder som et kabel problem. Du har vel ikke snoet et ethernet
kabel rundt om noget et par gange ?

Jeg har løst forbindelsesproblemer ved at rette dem ud igen, før.

De kunne godt køre 10 Mbit men ikke 100, mens kablet var snoet, eller
de kunne ingenting.

Et godt og grundigt bukket kabel kan heller ikke køre 100.

Venligst

Carsten Nielsen