Korte IDE66/100 kabler
Fra : René Eske Jensen

Dato : 02-12-02 03:40

Hej med jer

Ved i hvor man kan få korte IDE66/100 kabler? Jeg har temmelig mange drev,
og mange dertil hørende fladkabler. For at ryde op har jeg klippet dem
over, således at der kun er to stik, et til at stikke i motherboardet, og
et til at stikke i disken. Nu brokker PC'en sig så over at det ikke er et
80 leder kabel der er i, og IDE100 er dermed disablet.

Hvorfor gør den det, og har i en ide om hvor man kan få korte IDE66/100
kabler?

Mvh. René

Fra : Leony

Dato : 02-12-02 07:18

"René Eske Jensen" <rene.eske@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gør den det, og har i en ide om hvor man kan få korte
> IDE66/100 kabler?

Jeg ved ikke hvorfor den skriver at det ikke er et 80 pins kabel (går
selvfølgelig ud fra at det er et 80 pins kabel du har i). Hjælper det hvis
du kommer et andet kabel på eller sætter nr 2 stik på igen? Står jumperne
rigtigt på din harddisk?

Du kan nemt korte dine IDEkabler selv, på den måde du har gjort:
http://www.7volts.com/shorten.htm
Hvis de skal fylde mindre, kan du gøre dem runde:
http://www.7volts.com/round.htm
Dette trick virker i hvert fald.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : René Eske Jensen

Dato : 02-12-02 20:40

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.7volts.com/shorten.htm
> Hvis de skal fylde mindre, kan du gøre dem runde:

OK, jeg har fundet fejlen. Det skyldes at de rette stik skal de rette
steder hen. Der er et blåt et gråt og et sort stik, det blå hører til i
bundkortet, mens de andre hører til i harddiskene. Har man valgt cable
select er den sorte master og den grå slave. Ved at vælge de rette stik har
jeg fået det til at køre.

Så den fulde sandhed er ikke beskrevet på siden Leony referere til.

Mvh. René