ECS K7S5A og AMD XP 2000 Cpu
Fra : Heine Laursen

Dato : 02-12-02 01:04

Hejsa igen.

Det viser sig, at alt ikke, køre så godt som jeg gerne ville have det, med
mit nye ecs k7s5a bundkort. Det vil ikke rigtig spille sammen med min nye
amd XP 2000 cpu. Hver gang, jeg hæver clock sekvensen til 133 på cpu, og
ram, tja så hænger computeren ofte under boot sekvensen. Mår den skal til
at auto ddeteckte harddisken / cdrom drev. Men i heltige tilfælle finder
den harddisk, og kommer vidre til min boot menu (Køre både linux og
win2000) Hvis jeg så vælger win 2000, så stopper den, lige før den skal
vise det grafiske windows 2000 billed (Windows 2000 build on nt technology)
Hvis jeg derimod, vælger linux. så hæønger den, når den er ved at
udkomprimere kernel. Udelmilbart kunde man tro det, skyldes at rammene ikke
kan køre i 133 Mzh, men jeg har den mulighed at lade rammene køre 133 og
cpu som 100 ( så bliver cpuen deteckteret som en AMD K7 1250Mzh) Og
systemet køre fint. Det har aldrig gået ned, endnu! Da jeg købte "dyret"
valgte jeg sammentidelig at købe en ny psu 300 watt. Men jeg ved ikke, om
det er nok! Jeg har opgradetet til nyeste bios, men problemerne eksistere
stadigvæk. Da jeg i en tidligere tråd har fået at vide, bundkortet måske
ikke køre så godt med 2 stønger sd ram, har jeg kun 1 256 Mb stang til at
side i.

Er der andre der har samme problem, og evt kender en løsning? eller kan det
tænkes at cpu eller bundkort er defekt?

Heine Laursen

Fra : sjakalen

Dato : 02-12-02 06:06

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> side i.
>
> Er der andre der har samme problem, og evt kender en løsning? eller kan

Prøv at sætte rammen i sim 2 jeg har haft sådan et bundkort det ville ikke
have ram i sim 1 .

Hilsen Søren

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-12-02 14:59

"sjakalen" <yessa@jubiimail.dk> wrote in

> Prøv at sætte rammen i sim 2 jeg har haft sådan et bundkort det ville
> ikke have ram i sim 1 .

Gette giver nøjagtig samme fejl. Der sker desuden, sommetider at computeren
ikke tænder for skærmen, når jeg tænder for computeren. Stadigvæk kun når
heg prøver at få den til at køre som en XP 2000 cpu.

Heine Laursen

Fra : Thomas

Dato : 02-12-02 16:26

> "sjakalen" <yessa@jubiimail.dk> wrote in

SNIP en hel masse

Hej Heine

Jeg havde også problemer med 133 MHz. Jeg løste problemet som beskrevet her:

Ellers så prøv med en biosopdatering med flere frekvensmuligheder og se om
du ikke kan finde noget der kører.

Thomas

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-12-02 22:02

"Thomas" <thomas.h.larsen@privat-ingenspam.dk> wrote in

> Jeg havde også problemer med 133 MHz. Jeg løste problemet som
> beskrevet her:

Du siger det muligvis er pga varme problemer, på bundkortet?

Han jeg få dig til at udpege, området hvor køleren sider på dette billed,
og evt poste det i dk.binaer?

> Ellers så prøv med en biosopdatering med flere frekvensmuligheder og
> se om du ikke kan finde noget der kører.

Jeg har prøvet med den nyeste, Men ikke med nogen af de andre!

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-12-02 22:07

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

> Han jeg få dig til at udpege, området hvor køleren sider på dette
> billed, og evt poste det i dk.binaer?

Glæmte linket til billedet.
http://www.ecs.uk.com./products/k7s5a_3x.htm

Heine Laursen

Fra : Thomas

Dato : 03-12-02 06:57

> Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in
SNIP

Heine,

Det er den guld/messingfarvede fætter lige ved siden af CPU soklen.

Thomas