BIOS kan ikke finde HDD
Fra : -MartinS.-

Dato : 01-12-02 23:31

Jeg har netop sat en Seagate Barracuda IV 40 Gb harddisk i en lidt
ældre pc fra omkring 1998 (Pentium II 350 MHz m/ASUS P2B bundkort og
128 MB RAM).

Harddisken er NTFS formateret og der er ikke installeret noget på den
endnu.
Men under boot "låser" maskinen når den kommer til "Detecting primary
master" (altså harddisken). Jeg har prøvet at ændre Primary Master i
BIOS til AUTO og LBA og Normal osv. men det hjælper intet.

Processen når aldrig så langt som til at boote fra diskette-drevet, så
jeg kan ikke rigtig komme videre.

Hvad kan problemet være?

Hilsen
Martin

Fra : Peter Pan

Dato : 01-12-02 23:46

"-MartinS.-" <feedback56@hotmail.com> wrote in message
> Processen når aldrig så langt som til at boote fra diskette-drevet, så
> jeg kan ikke rigtig komme videre.
>
> Hvad kan problemet være?

P2B serien har denne bug når man bruger harddiske på over 32 GB i ældre
versioner af biosen. Opdater til nyeste bios version, og problemmet
forsvinder.

Mvh
Anders

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-12-02 15:20

> P2B serien har denne bug når man bruger harddiske på over 32 GB i ældre
> versioner af biosen. Opdater til nyeste bios version, og problemmet
> forsvinder.

Har haft samme prob & symptomer på P2 450 MHz og et Iwill BD 100 mobo:
Bios update hjalp ikke.
Den eneste løsning, der kunne boote, var at begrænse HD til 32 MB med en
jumper på HD.

(og da problemet viste sig så tidligt i POST, uanset om HD var 'tilmeldt' i
BIOS,
var der INGEN software vej udenom!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : -MartinS.-

Dato : 03-12-02 23:44

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:<ase338$1i1$1@sunsite.dk>...
> P2B serien har denne bug når man bruger harddiske på over 32 GB i ældre
> versioner af biosen. Opdater til nyeste bios version, og problemmet
> forsvinder.

Tak for hjælpen. Jeg har flashet BIOS og nu fungerer det fint.

/Martin

Fra : xou

Dato : 02-12-02 01:07

jeg havde det somme problem med p400 og det lykkes kun >>med ping
stitten <<altså dem der sættes på hardisken til slave master giver kun
32gb min nye ville godt tage hardisken til 40gb,med normal stitten(dette
ord er stavet forkert sorry)

http://www.kandu.dk/