Problemer med installaton af OS på nysamle~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-12-02 23:31

Har lige samlet en PC af en stak komponenter til en kammerat, men jeg kan
ikke installere hverken XP eller Win2K ... når installationen begynder får
jeg en fejlmelding om at en lang række filer ikke kan kopieres til
harddisken, idet imagefilen ikke er tilsvarende den der findes på CD'en.
Derimod kan det godt lade sig gøre at installere win 98, dette er jo bare
ikke en holdbar løsning! Både win 2k og XP kan installeres på andre PC'er
.... Efter win 98 var installeret opstod der imidlertid andre problemer,
hvert program der skal installeres skal installeres helt op til 4 gange for
at fuldføres, ellers fås der også her meddelse om at der opstod fejl!
Systemet kører MEGET langsomt og er ustabilt - det har genstartet uopfordret
en 3-4 gange!

Systemet ligger konstant på omkring 30 grader og CPU'en på omkring 40,
hvilket jo er ganske fint ... De rigtige drivere bliver installeret uden
fejl hvilket faktisk undre mig en del - altså at både win 98 og drivere kan
installeres uden fejl når alt andet ikke kan installeres i første forsøg...

Hardwaren er som flg.:
*** Nyindkøbt ***
Codegen kabinet med 300 W psu
ECS bundkort P4s5a/DX+
P4 2 ghz / 256
Coolermaster socket 478 køler
512 mb pc 2100 ddr ram noname
*** Fra gammel pc ***
20 gb seagate disk
toshiba dvd drev
plextor brænder
ati rage expert pro AGP kort
leadtek winfast GeForce 2 DX 64 pci kort

Alle delene fra den gamle PC har virker FINT i lang tid, såeh umiddelbare
skulle dette ikke være problemet. Dog har jeg tænkt lidt på om en harddisk
kan være forældet, altså bundkortet understøtter jo ata 133 og disken kun
ata 66 ... Ligeledes har jeg fået at vide at ECS har en del fejl på deres
bundkort - men hvordan tjekker jeg det ?

I hvert fald håber jeg at en eller anden kan give mig et hint ... jeg har
ALDRIG oplevet lign. problemer med nysamlet hardware, måske har jeg bare
været heldig men altså ikke i denne ombæring!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Henning

Dato : 01-12-02 23:41

> [...]
>jeg en fejlmelding om at en lang række filer ikke kan kopieres til
>harddisken, idet imagefilen ikke er tilsvarende den der findes på CD'en.

Ram fejl? Prøv med memtest86

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-12-02 13:34

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev..."

> Ram fejl? Prøv med memtest86

Jo tak vil jeg gøre i aften når jeg får PC'en igen ... I så fald at fejlen
ligger i rammene, kan jeg så være sikker på at det er rammeme der er noget
galt med eller kan det også skyldes fejl på motherboardet? ECS er jo ikke
ligefrem blevet skamrost for deres løsninger med både sd og ddr ram på samme
board!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Tolderlund

Dato : 02-12-02 08:30

Det lyder som defekt ram.
Hilsen Michael

Fra : Morten Strårup

Dato : 02-12-02 20:26

> *** Fra gammel pc ***
> 20 gb seagate disk

Hvis du har brugt de gamle IDE kabler og de ikke er IDE66 kabler eller
bedre, så kan de godt være skyld i nogle af problemerne.

MVH

Morten Strårup

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-12-02 01:14

"Morten Strårup" <morten@lightworkings.dk> skrev ..."

> Hvis du har brugt de gamle IDE kabler og de ikke er IDE66 kabler eller
> bedre, så kan de godt være skyld i nogle af problemerne.

Det her jeg - nærmest selvsagt - ikke!

Men tak for hjælpen ellers - du ku' jo ik' vide :)

mvh

Peter Farsinsen