Lydløs PC...
Fra : jumbovorre

Dato : 01-12-02 23:01

Hej Alle....

Da jeg langt om læge har fået min computer til at køre tilfredstillende,
har jeg nu et ønske om at gøre den så lydløs som muligt....! Det hele
skal selvfølgelig foregå indenfor rimelighedens rammer, hvad angår
prisen.... Jeg går ud fra jeg skal have ny køler til
processor/grafikkort/strømforsyning.... Min harddisk er så lydløs som
noget kan blive, så det jeg er interesseret i er som skrevet- kølere som
ikke behøver at være fuldstændig åndsvage at installere...

På forhånd tak

Steffen

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristian Espensen

Dato : 02-12-02 01:25

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Alle....
>
> Da jeg langt om læge har fået min computer til at køre tilfredstillende,
> har jeg nu et ønske om at gøre den så lydløs som muligt....!

Enten er den lydløs, eller også er den ikke Jeg forstår hvad du mener,
og det har også været mit projekt i den sidste tid. En computer kan ikke
laves lydløs, men meget støjsvag.

>Det hele skal selvfølgelig foregå indenfor rimelighedens rammer, hvad angår
> prisen....

Hmm, hvad er rimelighedens grænser? 1000 kroner skal du nok mindst bruge
hvis den skal dæmpes meget, samt en god bunke tid.

>Jeg går ud fra jeg skal have ny køler til
> processor/grafikkort/strømforsyning

Ja, det er godt at starte med disse tre faktorer. Jeg vil nok (alt efter
hvad du har nu) lave følgende priotering:
1 - CPU
2 - PSU
3 - GPU/VPU

> Min harddisk er så lydløs som noget kan blive

Dvs. du har dem i en novibes (eller ligende)? Ellers er selv en Cuda IV en
støjkilde pga vibrationer (resonansstøj).

Du mangler at give os følgende oplysninger:
CPU (samt nuværende køler), kabinet, hdd og grafikkort.

Læs denne artikel (som består af fire dele) før du poster dit næste indlæg i
tråden, da det giver dig en grundlæggende viden om støjdæmpning:

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1115
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1151
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1169
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1197

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

P.S. Næste gang du skal starte en tråd om støjdæmpning bedes du gøre det i:
news:dk.edb.hardware.stoej (hvor du også kan læse om andre med
støjdæmpningsprojekter)

Fra : jumbovorre

Dato : 28-12-02 17:18

Tak for svaret Kristian Espensen.

http://www.kandu.dk/

Fra : paul

Dato : 02-12-02 19:56

når du går op i lav støjniveau tyder det på at du er en der laver seriøst
arbejde. Selv har jeg efterhånden ikke tid til spil og video. Så prøvede jeg
at tage strømmen fra alle blæsere og åbne kabinetet. Sådan har jeg kørt i
over et år uden støj og uden problemer. Det er en rummelig Dell GX1
miditower .
Hvios du køber den af mig køber jeg en ny og prøver det samme.