PC2700 ram på ECS K7S5A
Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-12-02 21:07

Hej NG

Er det muligt at køre med PC2700 ram på et ECS K7S5A bundkort?

Bundkortet understøtter max en hastighed på 266MHz, altså PC2100, men vil
det være muligt at køre PC2700 ram (som kører 333MHz), og så bare køre med
en hastighed på 266MHz (PC2700, som kører som PC2100).

Det er jo muligt for SD ram PC133, at køre som PC100.

Hvad siger i til det?

Mvh Michael

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 01-12-02 22:48

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dea6bf1$0$6135$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Er det muligt at køre med PC2700 ram på et ECS K7S5A bundkort?

Ja, med mindre kortet har problemer med et specielt mærke eller konstruktion
(double- eller single-sided).

> Bundkortet understøtter max en hastighed på 266MHz, altså PC2100, men vil
> det være muligt at køre PC2700 ram (som kører 333MHz), og så bare køre med
> en hastighed på 266MHz (PC2700, som kører som PC2100).

Ja de vil så køre 133/266MHz

> Det er jo muligt for SD ram PC133, at køre som PC100.

Jep, det er alt sammen en maximal performance rating. Når noget er PC2100
ram, betyder det at den teoretiske båndbredde, antal MB/sek der kan flyttes
gennem/af rammene, er 2100MB/sek. Den reelle hastighed er ~1600MB/sek. Hvis
jeg overclocker mine ram fra 266 til 333, altså PC2100 til PC2700 får jeg en
båndbredde på 2100MB/sek.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-12-02 17:22

> Bundkortet understøtter max en hastighed på 266MHz, altså PC2100, men vil
> det være muligt at køre PC2700 ram (som kører 333MHz), og så bare køre med
> en hastighed på 266MHz (PC2700, som kører som PC2100).

Der findes en cracket bios - så man kan sætte bushastigheden op over de
133 som normalt er max. Du kan finde den på:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724

Jeg har prøvet den, og umiddelbart virker det fint - bortset fra at min
ram ikke kunne følge med :(

Hvilken CPU kører du forresten med?

M.v.h.
Thomas

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 02-12-02 17:37

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Hvilken CPU kører du forresten med?
>
> M.v.h.
> Thomas

Jeg kører Med en XP 1800+ på samme mobo, men jeg spørger egentlig for en
kammerat, der har brændt sine SDram af, og skal have nye, og som derfor
ligeså geren vil have de hurtige ram, som er en anelse mere fremtidssikret
(selvom det ord vist ikke findes indenfor EDB-verdenen.

Mvh Michael

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-12-02 17:45

> [...]
> ligeså geren vil have de hurtige ram, som er en anelse mere fremtidssikret
> (selvom det ord vist ikke findes indenfor EDB-verdenen.

Ja, det var jo dengang hvor ordet 'fremtidssikker' var fremtidssikret i
EDB-verdenen :)

Jeg tænkte bare på om det var en af de nye AMD Athlon Thoroughbred XP
der kører med 333 MHz. Hvis man smider sådan en i K7S5a, sammen med
PC2700 ram, og flasher det med nævnte bios, burde det jo spille sammen.

Bare en tanke....

Thomas