Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Erfaring med Basisbank.
Fra : H.Jørgensen

Dato : 04-03-01 12:57

Jeg vil gerne skifte til Basisbank, men inden jeg gør dette, vil jeg lige
høre om der er nogle som har haft dårlige erfaring med dem.
Eller skal man vælge en anden bank?..

Hilsen

Henrik

Fra : JSMadsen

Dato : 05-03-01 16:31

H.Jørgensen skrev i meddelelsen <97taj6$9fj$1@news.inet.tele.dk>...
>Jeg vil gerne skifte til Basisbank, men inden jeg gør dette, vil jeg lige
>høre om der er nogle som har haft dårlige erfaring med dem.
>Eller skal man vælge en anden bank?..

Jeg har kun gode erfaringer med dem, gode renter er jo det der lokker.

Er de ikke DK's største internet-only bank?

--
/JSMadsen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 06-03-01 02:28

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com>
> gode renter er jo det der lokker.

Desværre har de bare et års gebyr på 200 kr. og et konto
gebyr på 10 kr. pr. kvartal.

> Er de ikke DK's største internet-only bank?

Jeg tror faktisk det er http://www.dinbank.dk som har flest
kunder, hvis det er det mener med størst.

Vh Mark

Fra : Kim

Dato : 08-03-01 20:53

On Sun, 4 Mar 2001 12:56:38 +0100, "H.Jørgensen" <hej@post8.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gerne skifte til Basisbank, men inden jeg gør dette, vil jeg lige
>høre om der er nogle som har haft dårlige erfaring med dem.

Jeg oprettede en enkelt konto, for at prøve dem. Mine erfaringer er at deres
interface er langsomt og begrænset i funktionalitet og kommunikationen med dem
kan godt være meget langsom, med mindre man benytter telefonen.

Med baggrund i dette er jeg pt. ved at skifte til Din Bank, som benytter BEC som
datacenter, med et væsentligt (imho) bedre interface og næsten lige så gode
renter.

Mvh, Kim

Fra : Peter Sørensen

Dato : 08-03-01 22:23

Kim wrote:

> [...]
> datacenter, med et væsentligt (imho) bedre interface og næsten lige så gode

Jeg har gjort ca. de samme erfaringer, Basisbank's web interface er
efter min mening noget halvfærdig skod.

De problemer jeg har oplever har været:
- Det password jeg fik tilsendt virkede ikke, da første cifer var nul
("0"), det kunne web interfacet ikke håndtere. Jeg mailede til dem, og
fik et flabet svar om at det da var synd for mig, men at de virklig kun
kunne hjælpe hvis jeg ringede til dem.
- I år 2000 understøttede de kun Netscape version 4.70-4.74 og ikke 4.76
som var den nyeste dengang, og man fik ingen advarsel om at ens browser
var for ny, når man gik ind på deres sider. Resultatet var at det ikke
var muligt at betale girokort, der sket absolut intet når man trykkede
"ok" til betaling. Andre dele, f.eks konto udtog virkede.
- I år virker det bare ikke med Netscape, og man _skal_ have Internet
Explore installeret, man får naturligvis ingen advarsel om at Netscape
ikke kan bruges...
- For et par dage siden kunne jeg igen ikke betale girokort (...og nej,
det var ikke fordi min konto var i minus ), når jeg trykkede "ok"
til betalingen, fik jeg en fejlbesked i retningen af: "alle felter ikke
udfyldt" - ja goddaw do!, hvorfor er det lige at jeg ikke for at vide
hvilke felter der mangler? Når jeg så vendte tilbage til indtastnings
billedet, var alle oplysninger slettet så jeg kunne starte forfra med
modtager, konto nr. mv. - virklig bruger fjendtlighed! Og forøvrigt
havde jeg _ikke_ glemt nogle felter! BasisBank svarede dog på en mail i
løbet af ca. et døgn med en løsning: gå ind under "personlig profil" og
ud igen, så virker det...
Hmmm, hvis de folk der har lavet web interfacet har så lidt check på
deres spaghetti-kode at man skal gøre noget som tilsyneladende intet har
med den funktion man ønsker udført, for at skidet virker, kan man så
have helt tillid til sikkerheden i systemet er ok? - det er formodenligt
lige så smæk fuld af fejl som resten...

Mit råd: Hvis du kan finde en bank med et bedre web interface (det kan
næsten ikke blive dårligere...) og ca. samme renter/gebyrer, så tag
den...

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...

Fra : JSMadsen

Dato : 11-03-01 22:44

Peter Sørensen skrev i meddelelsen <3AA7F827.B894E3D2@europe.com>...
>- I år virker det bare ikke med Netscape, og man _skal_ have Internet
>Explore installeret, man får naturligvis ingen advarsel om at Netscape
>ikke kan bruges...

Jeg kan sagtens bruge basisbank.dk med min Netscape (4.73).

>- For et par dage siden kunne jeg igen ikke betale girokort...

[snip]

Havde selv samme problem, prøvede at submitte en 5 gange men lige lidt hjalp det.
Alle felter udfyldt, det var på et +01 kort andre virkede fint nok.
Spasser agtigt at "fejlbeskeden" ikke er mere korrekt angivet!

--
/JSMadsen

http://www.dvd-basen.dk/ - links til 17.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Peter Sørensen

Dato : 11-03-01 23:17

JSMadsen wrote:

> Jeg kan sagtens bruge basisbank.dk med min Netscape (4.73).

Hmmm, det viser bare Basisbank ikke selv har check på deres
web-interface, da jeg havde problemer med Netscape (4.74), ringede jeg
til deres hotline og blev herfra stillet om til deres IT-afdeling. De
kendte godt problemet med Netscape, men havde ingen anden løsning end at
bruge Internet Explore.

Dette var i slutningen af Januar - måske har de siden fået fejlen
rettet?

Fra : JSMadsen

Dato : 13-03-01 15:27

Peter Sørensen skrev i meddelelsen <3AABF979.F874CE61@europe.com>...

[snip]

>Dette var i slutningen af Januar - måske har de siden fået fejlen rettet?

Det ser sådan ud.
Jeg var inde og overføre nogle penge mandag, det gik igennem uden problemer.
(næsten da, de havde nogle serverfejl omkring samme tidspunkt jeg ville overføre...)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-06-01 16:23

"Kim" <kim.kolmorgen@image.dk> wrote in message

> [...]
dem
> kan godt være meget langsom, med mindre man benytter telefonen.

Jaa,,, hjemmesiden fylder meget... Men mit ISDN synes jeg også at den gik
meget meget langsomt...

men nu har jeg 1 Mbit adsl... Og den svarer sindsygt hurtigt, deres
server...

Så deres server fejler intet... Det tager mindre en 50 ms, at logge ind på
banken fx.

Fra : tzi

Dato : 18-10-01 12:51

"H.Jørgensen" skrev d. 04-03-01 12:57 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen
>
> Henrik
> Hold dig væk fra Basisbank - Det er mit klare råd til dig.

De lokker kunder i butikken på at alt er gebyrftrit - for herefter at
indføre gebyrer. En del af lokkemaden var også utroligt lave renter -
som de kort tid efter hævede. Samtidig med indførte de gebyrer på
oprettelse af lån og kassekreditter.
Basisbank kan ikke håndtere fælles konti og kunder - fx. ægtepar. Hvis
du søger et lån, tager de kun udgangspunkt i een kontohaver.
Hvis du skal låne penge, bliver din ansøgning 100% håndteret af en
computer.
Basisbank kan ikke håndtere overførsler til udlandet.

Deres kundeservice er meget lang tid om at svare, og svaret er ofte
hjælpeløst.

Basisbanks system er teknisk meget dårligt.
* Det kører ufatteligt langsomt.
* Hvis du laver en tastefejl, skal du starte helt forfra igen. Hvis du
opretter en betalingsdag, som ikke er en bankdag, skal du også starte
helt forfra igen
* du skal igennem mange menuer for at se dine fremtidige betaliinger.
Faste betalinger kan ikke ses før de er betalt.
* Du kan sjældent oprette en regning til betalingsservice samtidig med
at du betaler den - det skal gøres særskilt.
* Systemet kan finde på at gennemføre en BS betaling du har afvist.
Derefter sender de et brev med et gebyr på 100 kr. for at have
overtrukket kontoen.
* Basisbank kan ikke håndtere fælles konti mellem fx. samlevende
el.ægtefæller

Jeg kunne sikkert finde flere gode argumenter - men jeg har forhåbenlig
overbevist dig om at Basisbank

Hvis jeg skulle beskrive Basisbank med eet ord villd det være :
LORTEBANK.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Engesgaard

Dato : 18-10-01 15:23

Jeg har ok erfaringer med Basisbank....

Jeg har dog hverken haft brug for ægtefællekonti eller overførsler til
udlandet. Deres site er nogengange meget langsom, men det skete ret
sjældent. Alt i alt var jeg godt tildfreds.

Overvej også SkandiaBanken. Den har et kanon-interface (java-applet der
downloades, hvilket kan tage lang tid hvis man har en sølle forbindelse. Når
det først er loadet kører alt kanon). Jeg skiftede faktisk til denne.
Primært pga. Basisbanks gebyrer.

Mvh

ME

Fra : KV

Dato : 21-10-01 19:01

Har også kun gode erfaringer - svarer meget hurtigt på mail (mange gange
under 2 timer)
Sitet bliver jævnligt udbygget og forbedret.

Mvh

KV

"Michael Engesgaard" <michael_engesgaard@visionetic.dk> skrev i en
meddelelse news:9qmomd$pue$1@sunsite.dk...