Centericq er fjollet med danske tegn.
Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-12-02 20:28

Hej,

Er der andre end mig her der bruger centericq?
Jeg bruger den til chat med et par venner der bruger henholdvist icq og msn,
Men de brokker sig over at mine æøå'er er underlige, og deres er heller ikke
rigtige her..

Nogle der har nogle tips? terminal og deslige er vist sat op som det skal
være.

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 01-12-02 20:31

On Sun, 01 Dec 2002 20:27:39 +0100, Hans Joergensen wrote:

> Er der andre end mig her der bruger centericq? Jeg bruger den til chat
> med et par venner der bruger henholdvist icq og msn, Men de brokker sig
> over at mine æøå'er er underlige, og deres er heller ikke rigtige her..

Jeg brugte selv centericq i en månedstid, uden nogle problemer. æ, ø og å
virkede fint.

> Nogle der har nogle tips? terminal og deslige er vist sat op som det
> skal være.

Unix? Linux? hvilken dist? version? kerne? certericq version?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-12-02 23:38

Bjarke Freund-Hansen wrote:
> Jeg brugte selv centericq i en månedstid, uden nogle problemer. æ, ø og å
> virkede fint.
> Unix? Linux? hvilken dist? version? kerne? certericq version?

Nåja, så glemmer man selv det man hader andre glemmer ..

Solaris 8 (SPARC), nyeste version af centericq, 4.8.8

mvh Hans

(Speaking of SUN, hvis nogle ligger inde med stumper til en SPARCserver 1000,
så send lige en mail

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-12-02 20:45

Hans Jørgensen skrev:

> Er der andre end mig her der bruger centericq?

Mmh, engang imellem.

> Jeg bruger den til chat med et par venner der bruger henholdvist
> icq og msn, Men de brokker sig over at mine æøå'er er underlige,

CenterICQ har ét eller andet med 8bit som den ikke gør ordentligt.
Jeg har oplevet - og det er reproducérbart - at hvis jeg har en IRC-
klient kørende på en screen(1)-tty og CenterICQ på en anden, så kom-
mer æøå til at se underlige ud på IRC-siden ("underlige" forstået på
den måde at æøå bli'r til cent, yen osv., lissom dengang folk typisk
kludrede i CP850 vs. CP865). Hvis jeg så går tilbage på CenterICQ-
siden (^An), laver et ^L og dernæst går tilbage til IRC, ser æøå ud
som de skal.

Jeg tror at ham russeren bruger sit eget selvopfundne curses-system,
kan det måske være derfor? Jeg har kun oplevet det med CenterICQ
når det kører sammen med nogle andre programmer under screen(1).
Men jeg er i øvrigt irriteret over effekten, og orker ikke at formu-
lere en bugreport, så jeg er holdt op med at bruge CenterICQ. Nu
trækker det dog lidt at den nyeste version osse kan snakke Jabber...

// Klaus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-12-02 23:41

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> kludrede i CP850 vs. CP865). Hvis jeg så går tilbage på CenterICQ-
> siden (^An), laver et ^L og dernæst går tilbage til IRC, ser æøå ud

Jeg oplever kun problemer med hvordan æøåÆØÅ ser ud i CenterICQ, da jeg
brugte den på Debian var de kun forkerte i nicklisten, men på SUN-burken
sender den også forkerte tegn afsted til brugeren i den anden ende..

> [...]
> lere en bugreport, så jeg er holdt op med at bruge CenterICQ. Nu
> trækker det dog lidt at den nyeste version osse kan snakke Jabber...

Det kunne jo godt være sådan noget... og det er det formodentligt..

mvh Hans

Fra : Socketd

Dato : 01-12-02 20:53

> [...]

> med et par venner der bruger henholdvist icq og msn, Men de brokker sig
> over at mine æøå'er er underlige, og deres er heller ikke rigtige her..

Kender problemet og har sagt til til forfatteren. Jeg er nu gået over til
Gaim, her findes problemet ikke med ICQ, dog findes problemet nu i en ny
variant med MSN.

mvh
socketd

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-12-02 23:42

Socketd wrote:
> Kender problemet og har sagt til til forfatteren. Jeg er nu gået over til
> Gaim, her findes problemet ikke med ICQ, dog findes problemet nu i en ny
> variant med MSN.

Gaim er desværre lidt for grafisk .. :)

mvh Hans

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-12-02 23:22

Hans Joergensen <haj@cracksrv.nathue.dk> writes:

> Gaim er desværre lidt for grafisk .. :)

Ah, den skal da 'bare' portes til aalib

/Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth