hvordan fjernes støv fra kabinet
Fra : Jakob

Dato : 01-12-02 16:31

jeg har lige haft siden af mit kabinet, og chok, der var godt nok meget
støv i det. Men hvordan er det mest hensigsmæssigt at gøre rent i det.
Der er vel noget med at man ikke må støvsuge pga statisk elektrisitet,
men er der nogen metoder der kan anvendes.

MVH

Jakob

Fra : Dr. Dyk

Dato : 01-12-02 16:37

Mange støvsuger kan ikke bare suge, men også puste. Gå udenfor og giv det
indvendige kabinet en tur med støvsugeren, hvor den puster i stedet for at
suge. Så er den clean bagefter....
Mvh.
Dr. Dyk

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 01-12-02 17:04

> [...]
> Der er vel noget med at man ikke må støvsuge pga statisk elektrisitet,
> men er der nogen metoder der kan anvendes.

Jeg støvsuger da lystigt alle mine maskiner og har aldrig haft problemer ud
af det. Hvis du er bekymret kan du jo sætte et plastikrør på - der plejer at
følge et eller andet med støvsugeren. Hvis du har adgang til en kompressor
kan den fint bruges til at puste rent med.
Jeg har engang skilt en støvet maskine ad, og tørret alle komponenter med en
fugtig klud. Efter at have ladet det tørre, samlede jeg det og det virkede
også fint!
Men vi må hver i sær gøre vores erfaringer selv - det er ikke sikkert mine
løsninger virker for dig.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 01-12-02 17:18

Jeg kan godt høre - så forsigtige som alle andre er - at jeg har været meget
heldig med mine rengøringer... Hmm - på den anden side, hvis det går i
stykker har jeg jo en undskyldning for at købe nyt

Mvh Thomas

Fra : Martin K

Dato : 01-12-02 17:24

Thomas Smedebøl wrote:

> [...]
> samlede jeg det og det virkede også fint!
> Men vi må hver i sær gøre vores erfaringer selv - det er ikke sikkert

Jeg vil sige, at jeg da også lystigt bruger støvsugeren, men den fugtige
klud synes jeg lyder en anelse 'farlig'...

--
Martin K

Fra : Calle.

Dato : 01-12-02 17:26

Martin K wrote:

> Jeg vil sige, at jeg da også lystigt bruger støvsugeren, men den
> fugtige klud synes jeg lyder en anelse 'farlig'...

Har sommetider spulet en PC med kontaktrens, da den havde stået i et rum med
olietåge, som så får støv til at sætte sig. Den kører fint endnu.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : /Ole

Dato : 01-12-02 17:08

Du må IKKE bruge en kompressor til at rense din maskine med. Der er olie og
andet skrammel i luften fra en kompressor. Gå i stedet ned til en foto
forretning og køb noget luft i en spray, det er med garanti fri for noget
andet end ren luft. Mens du er i gang, så skil din strømforsyning, og giv
den en tur, og rens alle blæsere, der sidder garanteret en masse skidt på
"vingerne"

/Ole

Jakob <none@mail.uk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1854498bf2840dc7989687@news.get2net.dk...

Fra : Calle.

Dato : 01-12-02 17:14

/Ole wrote:
> [...]
> din strømforsyning, og giv den en tur, og rens alle blæsere, der
> sidder garanteret en masse skidt på "vingerne"

Så er det fordi, du har glemt at få et filter på!!!

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 01-12-02 17:13

Jakob wrote:
> [...]
> i det. Der er vel noget med at man ikke må støvsuge pga statisk
> elektrisitet, men er der nogen metoder der kan anvendes.

En tur med kompressoren

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Caapers

Dato : 01-12-02 17:34

hø hø hø sagde julemanden, man kan sagtens bruge en kompressor, HVIS der er
vand/olie udskiller påmonteret, bruger det selv(er forhandler, så hvem burde
vide)

Mvh. CP Data.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-02 17:55

"Caapers" <cpdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der er
> vand/olie udskiller påmonteret, bruger det selv(er forhandler, så hvem

Der skal ikke meget til at blive forhandler i dag, hva'?

- Martin

PS: Kig på www.usenet.dk . Især afsnittet om citatteknik.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 01-12-02 18:53

"Martin Petersen" wrote
> PS: Kig på www.usenet.dk . Især afsnittet om citatteknik.

Du skal vist også en tur forbi www.usenet.dk nu vi er i gang med
flueknepperiet. Man skal klippe det fra som ikke har relevans for indlægget.

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Caapers

Dato : 01-12-02 18:52

*LOL* til den sidste kommentar`es, jeg vidste ikke at det var for at hjælpe
jeg skrev det indlæg(nørd)

Mvh. Cp

Fra : Kristian Espensen

Dato : 01-12-02 18:55

"Caapers" <cpdata@mail.dk> wrote in message
> *LOL* til den sidste kommentar`es, jeg vidste ikke at det var for at
hjælpe
> jeg skrev det indlæg(nørd)

Hvad svarer du på, og hvad mener du?
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-12-02 20:37

> [...]
> Der er vel noget med at man ikke må støvsuge pga statisk elektrisitet,
> men er der nogen metoder der kan anvendes.

Nu skal du høre hvordan man gør i radio/TV brancen:

Du tager en støvsuger til at suge med (evt. med plastic mundstykke) - og du
tager en lille malerpensel til at pensle støvet løs med... Denne metode har
virket de sidste 20 år uden problemer. Nemt ik´