pthread condition spørgsmål
Fra : Dennis

Dato : 01-12-02 13:29

Hejsa

Jeg sidder og laver noget pthread med nogle condition variabler.
Men jeg er lidt i tvivl om pthread_cond_signal, når en tråd har brugt
pthread_cond_signal venter den så på at den anden tråd frigiver mutex'en
eller frigiver den først selv mutex'en ?

Med andre ord, fortsætter tråden der sender signalet som om intet var
hændt eller venter den på at tråden som lige er blevet vækket laver en
unlock ?

Dennis

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 01-12-02 15:53

> Med andre ord, fortsætter tråden der sender signalet som om intet var
> hændt eller venter den på at tråden som lige er blevet vækket laver en
> unlock ?

Den vækkende tråd fortsætter upåagtet og den vækkede tråd må så igen
"contende" for sin mutex - når den får adgang kører den videre.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Dennis

Dato : 01-12-02 20:33

> Den vækkende tråd fortsætter upåagtet og den vækkede tråd må så igen
> "contende" for sin mutex - når den får adgang kører den videre.
>
> /\/\\ads Orbesen Troest

Tak, det var også sådan jeg havde forstået det udfra den måde mit kode
kørte på, så jeg bløv nødt til at benytte producer/consumer methoden.

Dennis