Hvordan slår man ACPI funktionen fra i Win~
Fra : TexasFlood

Dato : 01-12-02 12:56

Jeg har problemer med støj på mit Hoontech Media 7.1 lydkort.
Leverandøren skriver at det kan være at kortet deler IRQ med en anden PCI
enhed og det ser sådan ud når den startes op (BIOS).
Hvordan får jeg ACPI funktionen frakoblet i WIN XP Home og hvordan tildeler
jeg manuelt IRQ'ere til in PCI enheder ?

MVH

TF :0)

Fra : Madsen

Dato : 01-12-02 14:58

TexasFlood skrev:

> Leverandøren skriver at det kan være at kortet deler IRQ med en
> anden PCI enhed og det ser sådan ud når den startes op (BIOS).

Har du prøvet at flyttet kortet til et andet PCI-slot? Det kunne
være at BIOS så ville tildele en anden IRQ til kortet, men det får
du temmelig sikkert ikke WinXP til at skifte IRQ for, tror jeg,
men muligvis.

> Hvordan får jeg ACPI funktionen frakoblet i WIN XP Home og hvordan
> tildeler jeg manuelt IRQ'ere til in PCI enheder ?

Prøv at læse følgende artikel:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fisapi%2Fgomscom%2Easp%3Ftarget%3D%2Fdanmark%2Fsupport%2Fxmlkb%2Fda252%2F4%2F20%2Easp&LN=DA>

Madsen.

Fra : TexasFlood

Dato : 01-12-02 20:39

> [...]
> være at BIOS så ville tildele en anden IRQ til kortet, men det får
> du temmelig sikkert ikke WinXP til at skifte IRQ for, tror jeg,

Ja jeg prøvede først at flytte lydkortet men det var stadigden selvsamme IRQ
11 som det fik tildelt hver gang.

Ellers tak for svaret

MVH

TF :0)