nvidia-knas
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 01-12-02 12:30

debian$ glxinfo
name of display: :0.0
Error: Could not open /dev/nvidiactl because the permissions
are too resticitive. Please see the FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
section of /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README for steps
to correct.

Er der nogen der har en løsning på ovenstående?

Debian3.0 kerne 2.4.18-bf2.4

Jeg har set forskellige steder at der kan være problemer med den nævnte
kerne.

Hvis jeg skal omkompilere, er den nyeste kerne 2.4.20 så klar til
debian? Jeg tænker her f.eks på kernel-headers.

Eller skal jeg tage 2.4.19.

Hilsen Claus

Fra : Claus Larsen

Dato : 01-12-02 16:14

Claus Christian Larsen wrote:
> [...]
> section of /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README for steps
> to correct.
>
> Er der nogen der har en løsning på ovenstående?

Desværre er min debian crashet totalt nu, to gange i træk efter
rekompilering. Jeg følger debianguiden så det må være nvidiadriveren der
får det hele til at crashe.

Da jeg brugte matrox kørte det hele perfekt.

Hilsen Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-12-02 17:04

Claus Larsen <kompletkommunikation@get2net.dk> writes:

> Desværre er min debian crashet totalt nu, to gange i træk efter
> rekompilering. Jeg følger debianguiden så det må være nvidiadriveren
> der får det hele til at crashe.

Jeg har aldrig haft problemer med Nvidias driver på min hjemmemaskine.

Da jeg forsøgte at installere den på min arbejdsstation på arbejdet
gik det dog grueligt galt; det var simpelthen for ustabilt.

> Da jeg brugte matrox kørte det hele perfekt.

Tja Matrox har et godt rygte i Linux-kredse...

/Rasmus

The day Microsoft makes something that does not suck,
is probably the day they start making vacuum cleaners.