Hvor tit mødes Avlsrådet??
Fra : Majer

Dato : 01-12-02 11:21

Hejsa!!

Er der nogen der ved hvor tit der er møde i Avlsrådet? Og hvor lang tid
det ca. tager at få ordnet en sag?? jeg har jo Creamy's stamtavle i
Avlsrådet, med en farveændringen. Men jeg er jo lidt utålmodig, og vil
gerne snart have den tilbage..

Glædelig 1. Advent!

Med venlig hilsen
Majbritt Hansen (Majer)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-12-02 11:36

On 01/12/2002 11:20, in article 3de9e28028c77@dk-fritid-dyr-kat.dk, "Majer"
<majbrittKATTE@BAKKEmajer.dk> wrote:

> [...]
> det ca. tager at få ordnet en sag?? jeg har jo Creamy's stamtavle i
> Avlsrådet, med en farveændringen. Men jeg er jo lidt utålmodig, og vil

Der er flere med dig, der kunne tænke sig svar på det spørgsmål Jeg
tror, det mest effektive er at skrive til medlemmerne af Avlsrådet med
spørgsmålet Deres navne, adresser og emails findes på
http://www.felisdanica.dk/dansk/avl.htm
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-12-02 11:36

Hej
Desværre ved jeg ikke hvor tit Avlsrådet mødes, men jeg tror at det afhænger
af hvor mange sager de har.
Men min egen hunkat skal også farveændres så jeg har et spørgsmål:
Det var en (meget anerkendt) dommer der mente at hun var bruntabby i stedet
for chokoladetabby. Skal jeg sende en kopi af denne dommers bedømmelse med
når stamtavlen skal ændres?
Håber nogle kan hjælpe!
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-12-02 11:40

On 01/12/2002 11:36, in article
3de9e681$0$6147$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, "Battlefield´s"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> for chokoladetabby. Skal jeg sende en kopi af denne dommers bedømmelse med

Det kan da iaf ikke skade Det kan endda være at det kan få lidt gang I
sagerne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-12-02 12:24

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev...
> [...]
stedet
> for chokoladetabby. Skal jeg sende en kopi af denne dommers bedømmelse med

Hej Vibeke

Jeg ved ikke, om du *skal* sende bedømmelsen med (er det en farvebedømmelse,
eller en almindelig bedømmelse?) - men det ville jeg gøre, hvis det var mig,
der skulle have farveændret noget.

Mvh. Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-12-02 12:25

> [...]

> det ca. tager at få ordnet en sag?? jeg har jo Creamy's stamtavle i
> Avlsrådet, med en farveændringen. Men jeg er jo lidt utålmodig, og vil

Mener at vide, at de mødes 4-5 gange årligt - alt efter hvor mange sager de
har...
Så tålmodighed er en dyd

> Glædelig 1. Advent!

I lige måde!

Mvh. Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 01-12-02 12:28

Hej Majer
Jeg har også en stamtavle der ligger....
Dog er farveændringen blevet væk hvor de end har gjort af den....
Jeg nægter altså at få min kat farvebedømt for 3 gang....
Da jeg var i Glostrup på udstilling 2-3 oktober fik jeg min kat farvebedømt
for anden gang, farveændringen blev til med sølv. Darak har nu smidt
farveændringsbeviset væk, men stamtavlen ligger nu hos min
stamtavlesekrætær.
Det er møjtræls
En rigtig go' første advent fra mig ønskes til alle.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-12-02 12:37

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev...
> [...]
> for anden gang, farveændringen blev til med sølv. Darak har nu smidt
> farveændringsbeviset væk, men stamtavlen ligger nu hos min

Hmmm - en farvebedømmelse er fuldstændig ligesom en hvilken som helst anden
bedømmelse - dvs. at dommeren beholder en kopi, udstillingsarrangøren har en
kopi og endelig skal udstilleren have originalen... Så hvis DARAK har
forlist både original og kopi1, så burde der stadig være en kopi hos
dommeren, som ihvertfald er tilnærmelsesvis læsbar (der står ikke så meget
på en farvebedømmelse...). Om ikke andet, burde det ihvertfald være muligt
at få en kopi af dommerens kopi - og hvis DARAK er årsag til at bedømmelsen
er væk, så kan de kontakte dommeren, eller har måske allerede gjort det...?

> Det er møjtræls

Alt håb er ikke ude endnu

Mvh. Camilla

Fra : Majbritt Hansen (Maj~

Dato : 01-12-02 12:34

> [...]
> for chokoladetabby. Skal jeg sende en kopi af denne dommers bedømmelse med

Hej Vibeke!

Hvis det "bare" er en almindelig farveændring på stamtavlen, fordi din
kat er blevet farvebedømt på en udstilling, skal du sende stamtavlen og
farvebedømmelsen til stambogsføren i din hovedklub. Samt indebetale 100
kr på et girokort. Det er vist den helt alm. forretningsgang, når det
skal ændres farve på stamtavlen.

Normalt vil en farveændring ikke komme op i Avlsrådet, men bare blive
klaret af stambogsføren i din hovedklub. Grunden til at Creamy's
stamtavle er kommet i Felis Danica's Avlsråd er, at hun er blevet
farvebedømt til at være tabby, og det kan hun genetisk ikke være, da
ingen af hendes forældre er det. Så Avlsrådet skal afgøre sagen. Og det
er den afgørelse jeg venter på!

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-12-02 13:04

Hej igen
Nej, min kat blev ikke farvebedømt , dommeren sagde blot at hun var
bruntabby og skrev derfor FF (farveflyttes, tænker jeg) på bedømmelsen.
Jeg sender en kopi med under alle omstændigheder.
Der er ingen genetiske problemer med det, da hendes far er også brun.
tak for hjælpen!
Hilsen Vibeke

"Majbritt Hansen (Majer)" <majbrittKATTE@BAKKEmajer.dk> skrev i en
meddelelse news:3de9f3b25215e@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Majbritt Hansen (Maj~

Dato : 01-12-02 12:38

> [...]
> stamtavlesekrætær.
> Det er møjtræls
> En rigtig go' første advent fra mig ønskes til alle.

Hej Birgitte!

Ej det er godt nok for meget!! Kan godt forstå at du nægter at gøre det
en 3. gang. Men hvad gør man så i sådan en sag??

Fra : Birgitte

Dato : 01-12-02 16:59

"Majbritt Hansen (Majer)" <majbrittKATTE@BAKKEmajer.dk> skrev i en
meddelelse news:3de9f4a88fca0@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> [...]
> Ej det er godt nok for meget!! Kan godt forstå at du nægter at gøre det
> en 3. gang. Men hvad gør man så i sådan en sag??

Hej Majer og Camilla
Ja det er møjtræls, det er Darak der har forlist papiret og jeg fik altså
ikke en copi eller noget, jeg blev blot vist hen til en anden dommer
Åse Nissen sagde de ville prøve at få fat på dommerene, der lavede
farvebedømningen og så sende til min stamtavlesekretær, men ingen har endnu
modtaget noget som helst.
Da Del Ray var 3 måneder blev han farvebedømt af Annika Høgsberg og Jørgen
Jensen, de sagde sort-hvid jeg sagde smoke-hvid.... mor er smoke-hvid.
11 mdr gammel blev Del Ray farvebedømt igen 3 dommer kiggede og han var
klart smoke-hvid.
På hans stamtavle står sort-hvid, men han skal selvfølgelig stå som
smoke-hvid.
Er der ikke noget om, at en opdrætter kan farveskifte en killing gratis
indenfor det første af kattens år?
Men jeg har indtil nu betalt kr. 200,- for at få intet gjort, og nu har jeg
heller ingen stamtavle
Skulle ellers have tilmeldt ham til Vejle, men nu har jeg altså heller ikke
hans FD LO nr
Det er til at blive sur og gal over...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-12-02 21:28

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev...

Hej Birgitte

> [...]
> Åse Nissen sagde de ville prøve at få fat på dommerene, der lavede
> farvebedømningen og så sende til min stamtavlesekretær, men ingen har

Men så kunne det jo være, at du skulle få stambogssekretæren til at rykke
for den?

> Er der ikke noget om, at en opdrætter kan farveskifte en killing gratis
> indenfor det første af kattens år?

Nej - der skal altid betales for et nyt indlæg = 100 kr.

> [...]
jeg
> heller ingen stamtavle
> Skulle ellers have tilmeldt ham til Vejle, men nu har jeg altså heller

Det kan en simpel opringning til stambogssekretæren vel klare... hvis du
altså ikke har kopi af en tidligere tilmelding på pc'en.

Mvh. Camilla

Fra : Majbritt Hansen (Maj~

Dato : 01-12-02 12:42

> Mener at vide, at de mødes 4-5 gange årligt - alt efter hvor mange sager de
> [...]

Hej Camilla!!

Øhj... Det lyder som om det kommer til at vare længe... *suk*... Det er
altså lidt møjirriterende... Hvad hvis man står og skal bruge sin
stamtavle fx. i forbindelse med en parring ell. lign.?? Hmm... Ikke
fordi jeg har planer om det lige nu, men det er princippet...

Fra : Lars Dahl

Dato : 01-12-02 15:07

> [...]
> farvebedømt til at være tabby, og det kan hun genetisk ikke være, da
> ingen af hendes forældre er det. Så Avlsrådet skal afgøre sagen. Og det

Hej Majer.

Så kan du måske ved samme lejlighed få svar på, hvordan Creamys søster -
Belladonna - kan være makreltabby??? Vi så hende i Odense, og der er
altså ikke noget at være i tvivl om. Hun er tabby - genetisk muligt
eller ej!!!

Med venlig hilsen
Lars Dahl
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hansen (Maj~

Dato : 01-12-02 17:32

> [...]
> Belladonna - kan være makreltabby??? Vi så hende i Odense, og der er
> altså ikke noget at være i tvivl om. Hun er tabby - genetisk muligt

Hej Lars!!

Du har helt ret! Man kan også se på Creamy at hyn er tabby. Det er meget
tydeligt på benene. Og hvis man kigger på deres far Sekita's Obelix, så
skulle der vist ikke være nogen tvivl. Men i stamtavlen er Obi ikke ført
som tabby, og det kan vel være grunden til at de ikke kan skrive det i
Creamy's stamtavle. Så mon ikke der er en fejl i stamtavlen et sted?!?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-12-02 21:47

Nogle katte har meget tydelige spøgelsesstriber, men det gør dem ikke til
stribede rent genetisk.

Deres genotype kan udmærket være ensfarvet, selv om fenotypen er stribet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Majbritt Hansen (Majer)" <majbrittKATTE@BAKKEmajer.dk> skrev i en
meddelelse news:3dea397f19da1@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 02-12-02 00:06

> [...]
> som tabby, og det kan vel være grunden til at de ikke kan skrive det i
> Creamy's stamtavle. Så mon ikke der er en fejl i stamtavlen et sted?!?

Altså, nu forstår jeg det ikke helt. Er det ikke sådan, at røde (og dermed
også creme) katte _altid_ er tabby? Og når Obelix' mønster ikke står i
stamtavlen, er det så ikke fordi man ikke kan se det tydeligt nok til at
afgøre, om det er makrel eller blotched? Som rød kat _må_ han jo have et
eller andet mønster.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk