danske uge og månes navne i Mandrake
Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-02 09:23

Hvordan får jeg Mandrake til at bruge Danske uge og månesdage?
Alså søndag istædet for sunday.
Der må vel være en fil der indeholder den information, som jeg må kunne gå
ind og ændre i, men hvor er den, og hvordan ændre jeg i den, kan det gøres
med en simpel txt editor, eller skal det være en hex ecitor?

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-02 22:50

Ivar Madsen skrev den Søndag den 1. december 2002 09:23 i
dk.edb.system.unix:

> Hvordan får jeg Mandrake til at bruge Danske uge og månesdage?

Skulle bare instalere dansk sprog, så kom det og meget andet også

Ivar Madsen

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 08-12-02 02:41

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> ind og ændre i, men hvor er den, og hvordan ændre jeg i den, kan det gøres
> med en simpel txt editor, eller skal det være en hex ecitor?

Hvordan du vælger sprog kommer an på hvilken
kommandofortolker du bruger. Det er temmelig sikkert Bash,
og så skal du føje linien:

export LANG=da_DK.ISO8859-1

til filen "~/.profile". Det kan du enten gøre i en editor
eller med kommandoen:

echo "export LANG=da_DK.ISO8859-1" >> ~/.profile

Jacob
--
"There are only two types of data:
Data which has been backed up

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-02 08:43

Jacob Sparre Andersen skrev Søndag den 8. december 2002 02:40 i
dk.edb.system.unix:

> [...]
> og så skal du føje linien:
>
> export LANG=da_DK.ISO8859-1
>
> til filen "~/.profile". Det kan du enten gøre i en editor

Hvad menes der med ~/ ?

BTW så klarede jeg det ved at søge på "danish" i "rpmdake" og installere
det.

Ivar Madsen

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 08-12-02 15:28

Ivar Madsen skrev:

> Hvad menes der med ~/ ?

Dit hjemmekatalog.

Jacob
--
"Any newsgroup where software developers hang out is
an Emacs newsgroup."