prøver igen med killingen der ikke vil spi~
Fra : Marianne Skoglund

Dato : 01-12-02 02:03

jeg har før skrevet om den lille (11 uger gl.) killing jeg skal have hjem,
der ikke vil spise andet end modersmælk. Jeg er begyndt at blive bange for
om den nu også er helt normal. I dag har jeg snakket med min veninde der har
den, Jeg har bedt ham om at købe noget youghurt, for at prøve at give ham
nogetpå teske. Han vil jo gerne sidde oppe på et menneskes skulder, eller
sove i halsgopen, så han er tam nok. Det er meningen at jeg skal have ham
sammen med hans søster, der er helt ok. Hun spiser. Hun går også på
kattebakke, men det gør han ikke. Han piver efter sin mor hele tiden, men er
meget kær. Er det nogen der har et godt råd?

Marianne

Fra : GJL

Dato : 01-12-02 09:30

"Marianne Skoglund" <hulamula@xxhuleboer.dk> wrote in message
> [...]
er
> meget kær. Er det nogen der har et godt råd?

- Har en dyrlæge kigget nærmere på killingen?

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-12-02 09:31

Hej Marianne
Har killingerne fået et dyrlæge-check ??
han kan måske have forstoppelse (hård mave) det
kan være smertefuldt og så vil han ikke have lyst til at spise.
hvad vejer han og hans søster ??

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-12-02 10:44

> [...]
> kattebakke, men det gør han ikke. Han piver efter sin mor hele tiden, men er
> meget kær. Er det nogen der har et godt råd?

Jeg tror (ligesom de andre), at et dyrlægecheck ville være fornuftigt.

Når det er sagt, kan jeg fortælle, at de killinger, jeg har haft, som
har haft sværest ved at lære at spise selv, har alle været hanner. Det
var ganske simpelt nemmere og hyggeligere at få serveret hos mor end at
skulle spise selv. Det var ikke, fordi de ikke kunne spise selv - de
spiste fint fra min finger - det var ganske simpelt dovenskab. Det hjalp
meget, da moderen begyndte at være mere væk fra killingerne - så
begyndte de at forstå, at de var nødt til at spise selv. Da først de
havde nedladt sig til at spise selv, var de ikke til at standse Jeg
tror, det vil hjælpe meget, når han kommer væk fra sin mor og bliver
nødt til at klare sig selv.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar