fritekst fra dok til en variabel ??
Fra : Alex W

Dato : 01-12-02 01:58

Kan man indlæse en tekstfil (tekst.txt) ind i en variabel med JavaScript.

Det er nemmere at få brugerne til at skrive en tekst i wordpad, frem for at
jeg skal lave sætte op i et Array elle r variabel inde i et program.

/Alex

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-12-02 12:21

Alex W wrote:

> Kan man indlæse en tekstfil (tekst.txt) ind i en variabel med JavaScript.

Se tråden "Læs fil i Java Script ??" fra 23/11.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Alex W

Dato : 01-12-02 14:13

> Se tråden "Læs fil i Java Script ??" fra 23/11.

Hej Jonas

Onky donky ... JavaScript har åbenbart begrænsninger.

JavaScript skulle ellers kunne hente data fra databaser og et tekstdokument
må siges at være en meget lille database

Tak anyway

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-12-02 16:04

Alex W wrote:

> JavaScript skulle ellers kunne hente data fra databaser

Ikke på klientsiden (altså, hvis JavaScript-koden står i et HTML-dokument
eller i en .js-fil og bliver afviklet af browseren). Noget helt andet er,
hvis JavaScriptet bliver afviklet på serveren.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Alex W

Dato : 01-12-02 23:23

Noget helt andet er, hvis JavaScriptet bliver afviklet på serveren.

Jeg er ved at sætte mig ind i Perl og CGI ..
Det er nok vejen, så må jeg have tålmodighed intil da.

Det er godt at vide hvor begrænsningerne er...

Hygge og tak
/Alex