Kontor PC - er der svage led?
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 01-12-02 01:00

Her er den kontorPC jeg vil samle til kæresten...

Processor - 1 x Intel Celeron 1.1 GHz ( 100 MHz ) - FC-PGA 2 - L2 256
KB
(INTEL, Processor ) 1 387,00 387,00

MSI Socket 370 MS-6368 - Mainboard - micro ATX - processor(er) 0 / 1 -
LAN
(MICROSTAR, Bundkort ) 1 569,00 569,00

Hukommelse - 256 MB x 1 - DIMM 168-PIN - SDRAM - 133 MHz - 3.3 V -
ingen paritet
(KINGSTON, Ram ) 1 238,00 238,00

Sony CDU 5211 - Udskiftelig diskettedrev - CD-ROM - 52x (læs) -
intern - 5,25´ x 1/2H - IDE/EIDE (pakke med 10 )
(SONY, CD-DREV ) 1 210,00 210,00

DiamondMax Ultra, 30GB, Fluid
(MAXTOR, Harddiske ) 1 676,00 676,00

Beløb i alt
2080,00

Det var indmaden. Kabinettet er et NoiseControl desktop i sort - med
copenhagen design keyboard og mus (trådløs i sort og alu)

Jeg er i tvivl om tre ting:

1. Er bundkortet OK, når der står micro ATX? (hvad betyder det egentlig)

2. Følger der en køler med processeren, købes hos IT-butikken...?

3. Mangler jeg noget? (jeg har diskettedrev)

Fra : Devast8or

Dato : 01-12-02 01:50

Peter Ulriksen <peter.u@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sony CDU 5211 - Udskiftelig diskettedrev - CD-ROM - 52x (læs) -
> intern - 5,25´ x 1/2H - IDE/EIDE (pakke med 10 )

Du kan få en 80 GB disk til under en tusse.

> [...]
>

> Jeg er i tvivl om tre ting:
>
> 1. Er bundkortet OK, når der står micro ATX? (hvad betyder det egentlig)

Micro ATX betyder at det er mindre end et almindeligt motherboard (så det
passer i et micro ATX kabinet). Om det passer i et almindeligt kabinet ved
jeg ikke, du skal nok lige spørge butikken før du køber det.

> 2. Følger der en køler med processeren, købes hos IT-butikken...?

Hvis ikke der står noget om in-a-box eller lignende ville jeg ikke satse på
det...

> 3. Mangler jeg noget? (jeg har diskettedrev)

Grafikkort?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 01-12-02 02:57

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> Peter Ulriksen <peter.u@mail.dk> wrote in message

> 256

> 1 -

> Du kan få en 80 GB disk til under en tusse.

Jeg tror ikke der nogensinde bliver brug for det, men tanken har strejfet
mig... dog - prisen skal holdes i bund hvad indmaden angår!

> Micro ATX betyder at det er mindre end et almindeligt motherboard (så det
> passer i et micro ATX kabinet). Om det passer i et almindeligt kabinet ved
> jeg ikke, du skal nok lige spørge butikken før du køber det.

Er der andre der ved det? Jeg kan ikke rigtigt finde info om det!

> Hvis ikke der står noget om in-a-box eller lignende ville jeg ikke satse

> det...

> Grafikkort?

Bruger onboard på MSI

Fra : Edmund

Dato : 01-12-02 10:36

Peter Ulriksen wrote:

> Er der andre der ved det? Jeg kan ikke rigtigt finde info om det!

På et micro ATX er der ikke så mange pci slots, og er dermed kortere.

På mit gamle higtower mangle der et par skruehuller, så det skulle
understøttes, så printet ikke blev presset mod kabinettet

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-12-02 13:36

Peter Ulriksen skrev:

> Her er den kontorPC jeg vil samle til kæresten...
>
> Celeron 1.1 GHz ( 100 MHz ) - FC-PGA 2 - 387,00
> MSI Socket 370 MS-6368 - micro ATX- 569,00
> 256 MB x 1 - SDRAM - 133 MHz - 3.3 - 238,00
> Sony CDU 5211 - CD-ROM - 52x - 210,00
> DiamondMax Ultra, 30GB, Fluid - 676,00
>
> Det var indmaden. Kabinettet er et NoiseControl desktop i sort - med
> copenhagen design keyboard og mus (trådløs i sort og alu)

[snip]
> 3. Mangler jeg noget? (jeg har diskettedrev)

Som jeg lige kan se, skal du være opmærksom på det udvidelsesmulighederne
nok ikke er så store, når der er et microATC bundkort i. Det kan blive
irriterende senere.

Ellers ser det ikke helt dumt ud til en kontor PC.

Måske ville jeg nok vælge at finde en billig CD-brænder (fås til under 500)
istedet for et alm. CD-drev. Det giver meget bedre mulighed for at få lidt
større filer fra PC'en end med et std. floppy drev. Desuden vil det også
være lettere at tage backup. (Men den skal måske stå i et lille
hjemme-netværk?)

Hvad er harddisken forresten for en? Jeg kan ikke lige gennemskue modellen
udfra dine oplysninger. Det er vel en 7200rpm?

--
Lars

Fra : Leony

Dato : 02-12-02 08:02

"Peter Ulriksen" <peter.u@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Følger der en køler med processeren, købes hos IT-butikken...?

Det tror jeg ikke. Der er nogle modeller på deres side hvor der står
"in-a-box" = køler følger med, hvis det ikke står der må man gå ud fra at
der ikke er køler med.

> 3. Mangler jeg noget? (jeg har diskettedrev)

Måske kabler, ved ikke hvor meget der følger med til motherboardet.
Måske lidt mere RAM, men det er jo et spørgsmål om behov og styresystem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/