Hvilket Low-price-AMD-mainboard ???
Fra : Thomas T

Dato : 30-11-02 23:19

Hej NG

Jeg skal bygge en ny pc til min lillebror. Jeg har for et års tid siden selv
bygget en. Den gang købte jeg et "ECS K7S5A V3.0" til lige godt 550,- . Er
det board stadig kongen over Low-prices-mobo's ?? Eller er der kommet noget
nyt og bedre/billigere?? . Eller er der evt. et der er lidt dyrere, men
som kan betale sig??

Pc'en skal hovedsaligt bruges til spil.

Kan det i øvrigt stadigt betale sig at bygge en AMD-Pc eller kan det lige så
godt være en Intel idag?? Hvis ja hvilket mobo skal jeg så have fat i?

Håber der er nogen der tid til lige at kigge indlægget igennem og give et
par "uddybende" svar.

ThomasT
Fredericia

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-11-02 23:27

Thomas T wrote:
> [...]
> Eller er der kommet noget nyt og bedre/billigere?? . Eller er der
> evt. et der er lidt dyrere, men som kan betale sig??

Asus a7v med Via KT266a chipsættet kan fåes til samme pris.

Det er noget bedre

Fra : Madsen

Dato : 30-11-02 23:35

Thomas T skrev:

> [...]
> lige godt 550,- . Er det board stadig kongen over
> Low-prices-mobo's ?? Eller er der kommet noget nyt og

Muligvis er der større chance for at du finder nogen som virkelig
ved noget om dette i den gruppe som omhandler bundkort. Gruppen
hedder <news:dk.edb.hardware.bundkort>

Madsen.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-11-02 23:40

> [...]
noget
> nyt og bedre/billigere?? . Eller er der evt. et der er lidt dyrere,

ECS K7VTA3 - køb evt. PLUS udgaven med onboard RAID og LAN - det koster 555
kr. for K7VTA3 uden RAID og LAN - ca. 620 kr. med de 2 ting.

Kortet er dejligt stabilt.

// Troels

Fra : Mo

Dato : 01-12-02 22:37

Kan absolut ikke anbefale ECS bundkort, har haft 2 af slagsen (k7s5a) og
begge to brændte deres egen SiS-lan kort af i løbet af 4 måneder

Mvh Andreas