Hvordan laver jeg et passwordprotected sit~
Fra : Supastar

Dato : 30-11-02 21:38

Hej.....

Jeg skal have lavet et passwordmodul til et site hvor brugeren selv skal
kunne
vælge username og password, efter denne proces skal der tilsendes brugeren
en bekræftelsesemail.
Hvordan laver man nemmest en sådan funktion ??

/HJ

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-12-02 10:30

"Supastar" <gylling18@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bekræftelsesemail.
> Hvordan laver man nemmest en sådan funktion ??

Overordnet:

Lav en side med en form der indeholder tre felter; to tekstfelter og et
passwordfelt og selvfølgelig en submitknap.
(Felterne er til: Brugernavn, emailadresse og password)

Lav en .asp-side, der tager imod input fra formen.

1. Input valideres (kontrol af data).
2. Se om brugernavn allerede findes i databasen.
3a JA -> Hop til forsiden igen, men fortæl brugeren at navnet er taget.
3b NEJ: INdsæt dataene i databasen.
4. Send en mail til brugeren der indeholder de ønskede oplysninger.

Det er i store træk det der skal til. Skal du have lidt hjælp til koden, så
skriv endeligt igen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk