variabler
Fra : Peter T.

Dato : 21-12-00 22:26

Jeg har en button, hvor jeg skelner mellem om der er rollover eller
rollout. Alt efter hvordan min button detecter musen, bevirker det
tidslinien.

I frame 1 sætter jeg A = 0. I frame 2 har jeg følgende i min button:

on (rollOver) {
play ();
a = 0;
}
on (rollOut) {
play ();
a = 1;
}

Senere på tidslinien (i frame 11) er der:

if (a=0) {
stop ();
} else {
a = 0;
play ();
}

Dvs. hvis der detectes en rollout mellem frame 2 og 11, skal værdien A
blive til 1 og animationen skal fortsætte uhindret fra frame 11 og frem.
Ellers forbliver den 0, da musen stadig er i rollover-mode og filmen
stopper i dette frame, indtil der er en rollout. Men det ser ud som om
at A heletiden har værdien 1 og den stopper ikke i frame 11 selvom musen
ikke har lavet en rollout. Hvorfor det?

Det skal siges at jeg er absolut newbie udi variabler i flash 5.

Jeg har smidt .fla-filen ind i dk.binaer under navnet 'button.fla'.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-00 23:53

In article <MPG.14ac93cd5131b2779896b9@news.inet.tele.dk>, pinoc10
@hotmail.com says...
> Jeg har en button

Langt om længe fandt jeg en løsning på mit problem. Jeg droppede alt om
variabler og brugte

gotoandplay(_currentframe+x)

istedet. Rart.

--