hvorfor kan jeg ikke bruge concatenation??~
Fra : enrique

Dato : 30-11-02 20:13

Jeg kan ikke lige fatte hva' der går galt her:

<?php
class Test
{
   var $test = "test-" . "test";
}

$testClass = new Test;
?>

Jeg får :
Parse error: parse error, unexpected '.', expecting ',' or ';' in /user/enrique/.public_dw3/Kode/index.php on line 4

Hva' går der galt?? Kan man ikke bruge '.' når det er en var?

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-11-02 20:57

On Sat, 30 Nov 2002 20:13:16 +0100, "enrique" <look@mysignature.txt>
wrote:

> [...]
>
>Hva' går der galt?? Kan man ikke bruge '.' når det er en var?

Nej.
Du kan f.eks heller ikke bruge en funktion:
var $test = date(); // Dur ikke

End ikke en variabel kan bruges:
var $test = $hest; //Dur heller ikke

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : enrique

Dato : 30-11-02 21:04

On Sat, 30 Nov 2002 20:57:18 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> Nej.
> Du kan f.eks heller ikke bruge en funktion:
> var $test = date(); // Dur ikke
>
> End ikke en variabel kan bruges:
> var $test = $hest; //Dur heller ikke

Det vil sige at jeg først kan sætte en værdi i konstruktoren, ok, det var
bare fordi jeg ville lave en "default" værdi, men ok.

Fra : Kim Emax

Dato : 05-12-02 00:56

enrique wrote:

> Det vil sige at jeg først kan sætte en værdi i konstruktoren, ok, det
> var bare fordi jeg ville lave en "default" værdi, men ok.

Hvis du bruger Mads´ eksempel så kan du gøre således:

var $test; // = $hest; //Dur heller ikke
$test = $hest; // eller dit eget "hest-" . "hest";

Dette var en restriktion, der blev indført med PHP4, og en af de eneste
ikke-bagud-kompatible ting fra PHP4 til PHP3

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Thomas Lindgaard