Etablering af VPN
Fra : Lars Gregersen

Dato : 30-11-02 18:24

Hej,

For at kunne etablere et vpn, kræves der så ikke fast ip?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-11-02 19:53

On Sat, 30 Nov 2002 18:24:22 +0100, Lars Gregersen wrote:

> For at kunne etablere et vpn, kræves der så ikke fast ip?

Kommer an på hvilket produkt du bruger.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lars Gregersen

Dato : 04-12-02 14:14

Det er er 2 stk. D-Link DI804V.
Men jeg var vidst lidt for hurtig da jeg købte dem.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-02 23:23

In article <3de8f441$0$240$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lars Gregersen wrote:
> Hej,
>
> For at kunne etablere et vpn, kræves der så ikke fast ip?

Næh. Du kan eksempelvis køre PPP over ssh mellem 2 maskiner med
dynamisk IP.

PPTP/L2TP kører ihvertfald med dynamisk IP på klienter.

IPSec kan jeg ikke huske.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-12-02 16:47

> IPSec kan jeg ikke huske.

Zyxel zywall's kan godt håntere at den er dynamisk i den ene ende.
(Zywall10 med fast og zywall1 der er dynamisk i ho) Dog kan forbindelsen
kun etableres fra den dynamiske ende.

/A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-11-02 23:45

<mr_elgee@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> For at kunne etablere et vpn, kræves der så ikke fast ip?

Det afhænger. Hvis du benytter dynamisk DNS (og et produkt, der
ikke skal hardcodes med sin egen og modpartens adresse), så nej.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-12-02 00:40

On Sat, 30 Nov 2002 18:24:22 +0100, "Lars Gregersen"
<mr_elgee@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> For at kunne etablere et vpn, kræves der så ikke fast ip?

Det afhænger. Hvis du benytter dynamisk DNS (og et produkt, der
ikke skal hardcodes med sin egen og modpartens adresse), så ja.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/