Ny PC går i dvale - og taber data efter ka~
Fra : Mari

Dato : 30-11-02 18:17

a.. Jeg har et problem, som jeg ikke kunne løse med denne PC, som jeg
købte
b.. pga. at min gamle PC "tabte data".
c..
d..
e.. Midi Tower ATX kabinet med low-noise Enermax 253 W strømforsyning
f.. Motherboard, SiS 648/963, Ultra DMA/133
g.. Intel Pentium 4 - 1,8 GHz CPU, 512 kb L2 Cache
h.. 256 MB PC2100/DDR266 RAM, 184-pin (max. 2 GB)
i.. 40 GB, 7200 RPM harddisk, Ultra ATA/100
j.. Integreret SiS650 skærmkort der deler systemets DDR-RAM, 8-32 MB
k.. 52x speed CD-ROM drev
l.. Integreret AC '97 PCI lyd
m.. 2x (+4) USB 2.0, 1 seriel, 1 parallel, floppy 1,44 MB, ledigt AGP slot
n.. Integreret 10/100 Mbit Netkort
o.. Leveres UDEN skærm, keyboard og mus
p.. Støjsvag!

Den er koblet på et netværk med en Win2000-server og bruges til
Navision XAL og Office programmer. Alle indstikskort og samlinger er
kontrolleret for løse forbindelser.

Jeg har win2000 på den - og strømstyring er sat til at den ALDRIG skal
afbryde,
gå i dvale eller pause.
Men det gør den heeele tiden. Når jeg holder et par minutters pause på
tastaturet,
så skal den "vækkes".

Er det et hardware eller software problem???

Et lignende problem, som dog er langt mere alvorligt er, at "jeg" låser
andre brugere
i et bestemt kartotek i Navision XAL 3,5 - og når kartoteket er frigivet -
så har
jeg mistet en hel del data, som var bogført/registreret.

Nogen, der har prøvet noget lignende - og som fik det løst???

(Krydspost

Mvh
Marianne

Fra : Kim Jespersen

Dato : 30-11-02 19:02

Øhhhhh det lyder faktisk som at du har en dvalefunktion i BIOS men jeg
er ikke sikker. Det kan ikke ligge i din software udover Windows så vidt
jeg kan se.
Der kan dog være en styring via Serveren men jeg tror faktisk ikke på
den, så jeg ligger min lid til at der er en funktion i BIOS i stil med
Wake-Up funktionen, så jeg vil foreslå du kigger den igennem først.

Skriv tilbage hvis den var der ellers skal jeg prøve en kammerat der ved
noget om serveren.
Har du tænkt på en Linux server evt. hvis du kører flere
økonomistyringssystemer?? Man behøver vist ikk være Professor i Økonomi
for at vide hvor sart disse oplysninger er

mvh.
Kim Jespersen