Nummervisning med modem i danmark
Fra : Klaus Petersen

Dato : 30-11-02 17:05

Hej NG.

Jeg vil gerne programmere en advanceret telefonsvarer - der blandet andet
skal understøtte nummervisning.

Så jeg købte et Trust modem til formålet og kunne ikke få nummervisningen
til at virke. Jeg har så nu fundet ud af, at der er forskellige standarder
indenfor nummervisning og er via.
http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm kommet frem til, at den skal
understøtte DTMF systemet.

Det store spørgsmål er så, hvilke voice modems der understøtter dette -
siden nævner nogle forskellige mærker, der skulle understøtte det, men da
det er dyrt at købe modemer i længden, vil jeg gerne være sikker på at det
kan lade sig at gøre at få det til at virke inden jeg køber et nyt.

Derfor vil jeg gerne høre fra folk, der har fået nummervisning via. modem
til at virke.

Jeg tænker at dette Sandberg modem
(http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=780046 eller
http://www.sandberg.it/sandberg/hardware/13016.HTM) vil virke (da der står
at den understøtter Dansk ISO v.90) - kan nogen bekræftige det?

På forhånd tak.

mvh.
Klaus.

Fra : Ivar

Dato : 30-11-02 20:08

Klaus Petersen skrev:

> Jeg har så nu fundet ud af, at der er forskellige standarder
> indenfor nummervisning og er via.
> http://www.ainslie.org.uk/callerid/cli_faq.htm kommet frem til, at den skal
> understøtte DTMF systemet.

Jeg tror du får svært ved at finde et modem der *ikke* understøtter DTMF.
DTMF er navnet på de toner, der kommer når du trykker på tasterne på
en alm. telefon. Alternativet er det ældre pulssystem.
Dit problem er, at ved nummervisning sendes telefonnummeret før den
første ringe-tone. Dit modem skal altså kunne modtage DTMF-toner, og det
mens det er "on-hook".
Jeg ved ikke hvilke modems der kan dette.

Ivar

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 30-11-02 20:38

Ivar wrote:
> Klaus Petersen skrev:

Lasat Safire 560V usb understøtter dansk visnummer, desværre findes der
ingen driver til win2000/xp, men det virker glimrede under win98.

Ellers er der altid :
http://www.blichfeldt.dk/numviser/index.htm
http://www.blichfeldt.dk/saledk.htm
--