/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
Finnes det noen gode web-sites om akvarium~
Fra : LEIF JOHANSSON


Dato : 30-11-02 15:00

HEI,

jeg lurer på om det finnes noen gode sider som omhandler akvariumsfisk?

Hilsen
Leif





 
 
Thomas Schreiber - s~ (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber - s~


Dato : 30-11-02 15:58

Ja.

/ts

"LEIF JOHANSSON" <leifjohansson@c2i.net> wrote in message
news:zv3G9.1533$ZL2.81297@juliett.dax.net...
> HEI,
>
> jeg lurer på om det finnes noen gode sider som omhandler akvariumsfisk?
>
> Hilsen
> Leif
>
>
>
>



Torben Mathiassen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Torben Mathiassen


Dato : 30-11-02 18:31



> Ja.

Meget informativt, Thomas.

Men for at give Thomas ret....JA! Det er dog svært at remse dem alle op, da
vi ikke ved hvilke fisk du er interesseret i.
Men prøv dette link http://www.akvarieklubben.dk/links.asp

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk




> /ts
>
> "LEIF JOHANSSON" <leifjohansson@c2i.net> wrote in message
> news:zv3G9.1533$ZL2.81297@juliett.dax.net...
> > HEI,
> >
> > jeg lurer på om det finnes noen gode sider som omhandler akvariumsfisk?
> >
> > Hilsen
> > Leif
> >
> >
> >
> >
>
>



Martin Sørensen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-12-02 02:07

SIKKE DA ET FULDSTÆNDIGT HJERNE DØDT SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!
"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
news:asajlj$rq$1@sunsite.dk...
> Ja.
>
> /ts
>
> "LEIF JOHANSSON" <leifjohansson@c2i.net> wrote in message
> news:zv3G9.1533$ZL2.81297@juliett.dax.net...
> > HEI,
> >
> > jeg lurer på om det finnes noen gode sider som omhandler akvariumsfisk?
> >
> > Hilsen
> > Leif
> >
> >
> >
> >
>
>



Steen Suder, privat (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Steen Suder, privat


Dato : 02-12-02 11:16

Martin Sørensen wrote:
> SIKKE DA ET FULDSTÆNDIGT HJERNE DØDT SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej. Man kunne vurdere om det var værd at svare på...

Går man til lægen og siger "Det gør ondt." uden at i det mindste at
forsøge at sige noget om hvor man mener smerten stammer fra (maven f.eks.)?

Spørgsmålet svarer lidt til at spørge ud i gruppen om der er nogen der
har prøvet at have akvariefisk. Set fra min synsvinkel et lidt omsonst
spørgsmål.

Jeg mener at man hæver kvaliteten i en nyhedsgruppe ved at sørge for at
kvalitet af både spørgsmål og svar er høj, men hvis der stilles
spørgsmål af en særlig beskaffenhed, er der overvejende sandsynlighed
for at svaret har den samme beskaffenhed, ganske som i dette tilfælde.

Hvis manden har fundet ud af at poste i en nyhedsgruppe, kan han vel
også bruge en søgemaskine? Bare lidt?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803


Martin Sørensen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-12-02 17:27

Nu er det jo ikke alle der er lige så velformulerende som dig, og nej du kan
da ikke regne med at alle folk er lige så kloge som dig at de kan søge på en
søge maskine. Jeg mener at thomas´s svar er direkte ubehøvlet. Ydermere er
det ikke alle webmastere der ved hvordan de skal gøre deres hjemmesider mere
søgevenlige, det kan faktisk være lidt vanskeligt at finde visse sider.
Anyway manden fortjener da at få et ordentlig svar istedet for et "ja".

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
news:3deb32f6$1@owl...
> Martin Sørensen wrote:
> > SIKKE DA ET FULDSTÆNDIGT HJERNE DØDT SVAR!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Nej. Man kunne vurdere om det var værd at svare på...
>
> Går man til lægen og siger "Det gør ondt." uden at i det mindste at
> forsøge at sige noget om hvor man mener smerten stammer fra (maven
f.eks.)?
>
> Spørgsmålet svarer lidt til at spørge ud i gruppen om der er nogen der
> har prøvet at have akvariefisk. Set fra min synsvinkel et lidt omsonst
> spørgsmål.
>
> Jeg mener at man hæver kvaliteten i en nyhedsgruppe ved at sørge for at
> kvalitet af både spørgsmål og svar er høj, men hvis der stilles
> spørgsmål af en særlig beskaffenhed, er der overvejende sandsynlighed
> for at svaret har den samme beskaffenhed, ganske som i dette tilfælde.
>
> Hvis manden har fundet ud af at poste i en nyhedsgruppe, kan han vel
> også bruge en søgemaskine? Bare lidt?
>
> <KLIP>
>
> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803
>



KatjaStrofen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 02-12-02 18:12


Martin Sørensen <ms@danhunters.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3deb89f8$0$213$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu er det jo ikke alle der er lige så velformulerende som dig, og nej du
kan
> da ikke regne med at alle folk er lige så kloge som dig at de kan søge på
en
> søge maskine. Jeg mener at thomas´s svar er direkte ubehøvlet.

Svaret var tarveligt ja - men spørgsmålet var for let! - forstået sådan, at
det er altså ganske okay, at man gider bruge bare fem minutter på at finde
svaret selv, før man bare kaster det ud, og får andre til at gøre arbejdet
for en.

Ydermere er
> det ikke alle webmastere der ved hvordan de skal gøre deres hjemmesider
mere
> søgevenlige,

Hvilket jo er webmasternes problem, som de bør undersøge, da de sikkert
synes det er ærgeligt der ingen trafik er på deres sider.

det kan faktisk være lidt vanskeligt at finde visse sider.

Tjaeh.. men generelle sider er nemt at finde: Søg efter en ganske alm kendt
fisk på google.com og linkene vælter jo frem.. - og ind i mellem finder man
jo noget guld ved siden af.. Jeg tastede jo heller ikke pr automatik
www.akvarieklubben.dk ind - men fandt den fordi jeg sad og ledte efter noget
viden omkring cichlider.

> Anyway manden fortjener da at få et ordentlig svar istedet for et "ja".

Tjaeh.. det er jo så diskutabelt!
Igen, Hvis folk ikke selv gider bruge 5 minutter... -men istedet hellere vil
"spilde" folks tid, så Nej!

katja
>
>



Soren 'Disky' Reinke (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 02-12-02 21:41

>
> > Anyway manden fortjener da at få et ordentlig svar istedet for et "ja".

Helt enig, men nogle personer vil hellere gøre grin med folk end at hjælpe.

>
> Tjaeh.. det er jo så diskutabelt!
> Igen, Hvis folk ikke selv gider bruge 5 minutter... -men istedet hellere
vil
> "spilde" folks tid, så Nej!

Hvis det er din holdning synes jeg egentligt du skal hoppe over på www.n.dk
og lege med de andre.

Herinde forsøger vi at hjælpe folk, det er jo ikke alle der er google
experter osv.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish



KatjaStrofen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 02-12-02 21:39


Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asgfvq$cli$1@sunsite.dk...
> Hvis det er din holdning synes jeg egentligt du skal hoppe over på
www.n.dk
> og lege med de andre.

Det er min holdning ja! og nix - tror ikke de snakker så meget om fisk
derinde!

> Herinde forsøger vi at hjælpe folk, det er jo ikke alle der er google
> experter osv.
>
Tjaeh.. men det er dælme da ikke forbudt at forlange at folk tænker lidt
selv! :)
Dvs.. det har du jo så lige konkluderet at det er det!

katja

> --
> With many Thanks
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
> http://www.disky-design.dk/fish
>
>



Soren 'Disky' Reinke (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Soren 'Disky' Reinke


Dato : 02-12-02 22:07

> > Hvis det er din holdning synes jeg egentligt du skal hoppe over på
> www.n.dk
> > og lege med de andre.
>
> Det er min holdning ja! og nix - tror ikke de snakker så meget om fisk
> derinde!
>
> > Herinde forsøger vi at hjælpe folk, det er jo ikke alle der er google
> > experter osv.
> >
> Tjaeh.. men det er dælme da ikke forbudt at forlange at folk tænker lidt
> selv! :)
> Dvs.. det har du jo så lige konkluderet at det er det!

Du har godt nok en extremt agressiv og arrogant opførsel.

Men hvis det kan glæde dig at tale sådanne til folk så er det jo sikkert
fint for dig.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
http://www.disky-design.dk/fish



KatjaStrofen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 02-12-02 22:22


Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asghfv$rk5$1@sunsite.dk...
> > > Hvis det er din holdning synes jeg egentligt du skal hoppe over på
> > www.n.dk
> > > og lege med de andre.
> >
> > Det er min holdning ja! og nix - tror ikke de snakker så meget om fisk
> > derinde!
> >
> > > Herinde forsøger vi at hjælpe folk, det er jo ikke alle der er google
> > > experter osv.
> > >
> > Tjaeh.. men det er dælme da ikke forbudt at forlange at folk tænker lidt
> > selv! :)
> > Dvs.. det har du jo så lige konkluderet at det er det!
>
> Du har godt nok en extremt agressiv og arrogant opførsel.
>
> Men hvis det kan glæde dig at tale sådanne til folk så er det jo sikkert
> fint for dig.
>
Sikke da noget direkte sludder! - fordi man har en mening og står fast ved
den, og forventer noget af folk.. gør det ikke man har en aggressiv og
arrogant holdning!

ligesom jeg således kan påstå du ikke kan håntere kritik overhovedet- men
det ved jeg jo i realiteten ikke det store om.. ihvertilfælde ikke nok til
at kunne påstå det!

Anyhow.. for dumt at bruge krudt på noget.. som burde være i
mudderkastningskategorien

Katja
over and out!


> With many Thanks
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage
> http://www.disky-design.dk/fish
>
>



Christian Hinløv (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Christian Hinløv


Dato : 02-12-02 22:03

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message
news:asg4c5$10fa$1@news.cybercity.dk...

Skrev en masse jeg i bund og grund er enig i.
Ubehøvlet, Ja, det vil jeg mene. Og det er hverken første eller eneste gang
Thomas har sendt svar der kan ligge i denne kategori. IMO.
Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå Thomas reaktion(jeg valgte så
bare at ignorere spørgsmålet).
Efter min mening er man kommet et godt skridt videre på nettet, ved at
benytte newsgroups, i stedet for kun at "surfe". Derfor undrer det mig at
man stiller "søgemaskine"-spørgsmål herinde, og iøvrigt også i en del andre
newsgroups.
Dette får mig til at konkludere, at det lige netop er tidsrøvende
netdoverter der stiller disse spørgsmål.

Christian H



KatjaStrofen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 02-12-02 21:55


LEIF JOHANSSON <leifjohansson@c2i.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zv3G9.1533$ZL2.81297@juliett.dax.net...
> HEI,
>
> jeg lurer på om det finnes noen gode sider som omhandler akvariumsfisk?
>
prøv at søge på www.google.com www.yahoo.dk www.yahoo.com www.teoma.com
www.kvasir.dk www.jubii.dk www.webcrawler.dk www.webcrawler.com
www.altavista.com
umiddelbart dem jeg lige kan komme på! :)

katja

*indlæg lavet til ære for Disky [Som ikke engang selv gad svare manden]* :þ

> Hilsen
> Leif
>
>
>
>



Torben Mathiassen (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Torben Mathiassen


Dato : 03-12-02 11:53

Det mest bemærkelsesværdige ved denne lange og meget meget kedelige
"slåskamp" er i bund og grund, at manden der oprindeligt stillede
spørgsmålet ikke en gang har gidet og specificere sit behov yderligere.

Og så kan man måske begynder at overveje om ikke Thomas' ubehøvlede svar i
sidste ende alligevel var det mest velvalgte.....?

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk



Bjarne (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 03-12-02 19:26

Hvem ville henvende sig her igen, med alle de dårlige svar i har givet?
mvh. Bjarne



Steen Suder, privat (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Steen Suder, privat


Dato : 04-12-02 14:24

Bjarne wrote:
> Hvem ville henvende sig her igen, med alle de dårlige svar i har givet?

Een, der kan se igennem de måske mindre velvalgte formuleringer og tage
kritikken til sig?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>
ICQ UIN         4133803


polleput@adslhome.dk (05-12-2002)
Kommentar
Fra : polleput@adslhome.dk


Dato : 05-12-02 12:44

LEIF JOHANSSON <leifjohansson@c2i.net> skrev:
>HEI,
>
>jeg lurer på om det finnes noen
>gode sider som omhandler
>akvariumsfisk?
>
>Hilsen
>Leif



hej Leif!
Har du prøvet www.akvarieklubben.dk. Jeg synes det er et godt
sted


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste