Hööks dækken
Fra : Iben Holst

Dato : 30-11-02 13:06

Hej !

Skulle der måske være nogle herinde som har erfaring med dækken fra Hööks -
helt specifikt modellen: "Thermo Master Superfit Rain" ?

Iben

Fra : tnf

Dato : 02-12-02 18:10

>Har for nogle år siden købt at dækken til min ung hest, og det fejler ikke
noget. Der er ikke huller i og er super vand tær. Gav 699 kr for det, så du
kan rolig købe dækkner fra Hööks

Louise

Fra : Iben Holst

Dato : 03-12-02 11:40

> noget. Der er ikke huller i og er super vand tær. Gav 699 kr for det, så
du
> kan rolig købe dækkner fra Hööks

Har faktisk et regndækken derfra i forvejen *S*. Af den helt billige slags -
og det har jeg været fuldstændig tilfreds med, men nu prøvede jeg så
Superfit Rain fordi jeg gerne ville have med høj hals, bringeslidser og en
smule varmere foer. Der var bare det, at jeg trods bestilling af samme
størrelse som af det andet, fik noget hun slet ikke kunne passe og så ville
jeg høre om andre havde samme erfaring med lige dette dækken og især forhøre
mig om, det kunne passe at det skulle sidde så "stramt" om halsen/bringen.

Iben

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-12-02 11:52

On Tue, 3 Dec 2002 11:39:58 +0100, "Iben Holst" <ria@os.dk> wrote:

> [...]
>mig om, det kunne passe at det skulle sidde så "stramt" om halsen/bringen.

   Højhalsede dækkener vil ofte have svært ved at ligge på fx.
fjordheste (Det er da sådan en du har så vidt jeg husker??) da de har
så kraftigt ansat hals. Jeg ved at både min veninde med fjordhest
samt en anden hvis hest også har meget kraftig hals overhovedet ikke
kan bruge højhalsede dækkener ....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Iben Holst

Dato : 03-12-02 11:57

> Højhalsede dækkener vil ofte have svært ved at ligge på fx.
> fjordheste (Det er da sådan en du har så vidt jeg husker??)

Næææ ..... *S* egentlig ikke.
Enten husker du forkert eller også forveksler du mig med en anden. Jeg har
en araberblanding; OX og Shagya - men hun har hals efter Shagyaen, som jo er
lidt kraftigere end en OX´s.

Iben

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-12-02 12:13

On Tue, 3 Dec 2002 11:57:27 +0100, "Iben Holst" <ria@os.dk> wrote:

> [...]
>en araberblanding; OX og Shagya - men hun har hals efter Shagyaen, som jo er

   Det gør jeg sikkert =) Men hvis din hest har enten højt ansat
hals - eller kraftig hals så vil højhalsede dækkener oftest komme til
at ligge forkert =)

Fra : Nina Svanholm

Dato : 03-12-02 14:45

Hej

Jeg har for et par uger siden prøvet et af de pågældene dækner på min pinto,
et virkeligt lækkert dækken.....problemet var bare at han ikke kunne få
halsen ned så han kunne græsse! Så det røg retur igen Har fundet et nyt
som han kan passe og som faktisk er ligeså lækkert

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Iben Holst

Dato : 05-12-02 10:05

> [...]
nyt
> som han kan passe og som faktisk er ligeså lækkert

Var det fordi det sad for højt oppe, ved bringen ?

Det andet dækken, er det også fra Hööks (- hvilken model) ?

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 05-12-02 13:53

> Var det fordi det sad for højt oppe, ved bringen ?

Ja, han kunne slet ikke få hovedet ned, det sad li´som for stramt selvom det
ellers passede ham.........

> Det andet dækken, er det også fra Hööks (- hvilken model) ?

Ja, det var. Modellen kan jeg ikke lige huske, men det er da til at finde ud
af

Venlig hilsen Nina Svanholm.