Laaangsom Tiscali forbindelse, hvad kan væ~
Fra : Agricola

Dato : 30-11-02 12:51

Hej

Jeg har haft problemer med min Tiscali 1024/128 forbindelse siden jeg fik
den (flere måneder siden).

Jeg har snakket med deres support mange gange, og der er blevet oprettet
flere "sager" hos dem. Vi har prøvet med dæmperled, reinstallere windows
(har prøvet både win98 og XP) og jeg har også prøvet at gå fra Eicon modem
til Cisco router. Men problemet er det samme. Når jeg lige er logget på,
kører det fint, men efter et stykke tid (hvilket kan variere fra få minutter
til omkring en time) bliver forbindelsen utrolig langsom. Jeg bor i centrum
af Århus, og ifølge Tiscali er afstanden fra mig til centralen helt iorden.

Jeg har vedlagt en tracert fra mig til www.tiscali.dk som jeg lavede
umiddelbart efter jeg er logget på:

Sporer rute til portal.tiscali.dk [212.54.64.99]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 41 ms 42 ms 42 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk [213.237.7.113]
3 46 ms 45 ms 45 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
4 52 ms 51 ms 54 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.5]

5 53 ms 52 ms 53 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

Sporing fuldført.

Og nedenstående er lavet efter cirka 5 minutter

Sporer rute til portal.tiscali.dk [212.54.64.99]
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1747 ms 2112 ms 2059 ms fe2-0.cr0.arc.worldonline.dk [213.237.7.113]
3 2493 ms 2742 ms 1698 ms cr0.hb.worldonline.dk [213.237.127.20]
4 2087 ms 3179 ms 2108 ms ATM6-0.100.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.5]

5 1119 ms 761 ms 1100 ms portal.tiscali.dk [212.54.64.99]

Sporing fuldført.

Er der nogen her i gruppen der har en ide om hvad der kunne være galt? Jeg
har som sagt forsøgt deres support, men der er der absolut intet kommet ud
af.

mvh
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-02 13:03

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message

> [...]

> har som sagt forsøgt deres support, men der er der absolut intet kommet ud

Det ser mystisk ud

Men har du tjekket at der ikke er noget på forbindelsen der belaster din
linie?

Fx nogle fildelingsprogrammer, som Kazar, edonkey, overnet, emule medmere?

Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden... At de har
fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din computer efter et
par minutter...

Jeg tror nu personligt ikke på, at Tiscalis centraludstyr bliver
overophedet.. Ved efter at være koblet dig op i 5 minutter, koger det
over... Routeren har jo nok også forbindelse til Tiscali, selvom du ikke
bruger forbindelsen.

Så jeg tror nu det er noget med din opsætning at gøre, desværre!

Fra : Peder

Dato : 30-11-02 13:47

>Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden... At de har
>fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din computer efter et
>par minutter...

For at udelukke eller bekræfte ovenstående kan du jo prøve at se
nærmere på trafikken ved hjælp af en pakkesniffer som f.eks. ethereal.

-Peder

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-11-02 14:34

Hej Bjarke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>
> Det kunne jo være fordi du kørte med programmerne i baggrunden...
> At de har fået forbindelse igennem, så andre kan downloade fra din

Og bliver dette udelukket, har jeg umiddelbart kun et enkelt ekstra
gæt: Der kan være fejl i netkortet, hvis det er samme maskine, Agricola
har afprøvet det hele på.

> Jeg tror nu personligt ikke på, at Tiscalis centraludstyr bliver
> overophedet..

For at sætte prik over er jeg selv på Århus C uden problemer. Så den
kan næsten med sikkerhed udelukkes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Agricola

Dato : 02-12-02 16:46

> [...]
> bruger forbindelsen.
>
> Så jeg tror nu det er noget med din opsætning at gøre, desværre!

Nu har jeg fjernet alt der hedder fildelings programmer, og det ser ud til
at have hjulpet gevaldigt.

Mange tak for hjælpen.

mvh
Lars

Fra : Flemming Leer Jakobs~

Dato : 06-12-02 20:01

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message

Check din pc for spyware med Spybot - search and destroy
http://security.kolla.de/

Spyware rangerer fra popup filer til transpondere som videregiver dine surf
info, mail og andet til en server.

De findes typisk i gratis programmer med reklamer. Hvert program kalder så
hjem efter nye reklamer eller installerer nye programmer, når der er kontakt
med nettet.

Ad-aware fra http://www.lavasoftusa.com/ er også et godt alternativ, men de
har ikke opdateret deres reference filer siden september p.gr.a. de er ved
at lave ny interface. (Men meget god alligevel.)

:) Spred Glæde (:
FlemmingLeer

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-12-02 14:22

Agricola wrote:
> [...]
> reinstallere windows (har prøvet både win98 og XP) og jeg har også
> prøvet at gå fra Eicon modem til Cisco router.

Undskyld, men du er da vist ikke det skarpeste værktøj i skuret.
Du har kørt et liniebelastende program, og så bliver din linie belastet.
Det har du belastet supporten med også. Jeg synes du skulle sende
dem en undskyldning og en plade chokolade, det kan de tilbageværende
supportere hos Tiscali sikkert godt bruge.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Agricola

Dato : 12-12-02 18:23

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem en undskyldning og en plade chokolade, det kan de tilbageværende
> supportere hos Tiscali sikkert godt bruge.

Nu skal jeg være den første til at indrømme at jeg følte mig en smule dum da
jeg fandt ud af det. Men, jeg forstår nu stadigvæk ikke at forbindelsen kan
blive SÅ langsom til trods for at der ikke var overførsler igang (begge
veje).

Men, at jeg skulle give Tiscali support en undskyldning lyder nu lidt
tåbeligt (forudsat at du rent faktisk mener det, hvilket jeg tror du gør
siden der ingen smileys el. lign. er).

For det første er det deres job, dum bruger eller ej. Jeg er ret sikker på
at de ikke er blevet lovet IT kompetente kunder da de blev ansat. Jeg vil
endda gå så langt som at påstå at de må have forventet at blive udsat for
mindre "kloge" brugere. Men hey, jeg kan tage fejl.

For det andet, hvorfor pokker er jeg ikke en eneste gang blevet spurgt, om
jeg har et eller flere liniebelastende programmer (for nu at bruge dine ord)
kørende? Burde de ikke stille et sådan spørgsmål inden de begynder at bytte
hardware osv.?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-02 18:29

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Men, jeg forstår nu stadigvæk ikke at forbindelsen kan
> blive SÅ langsom til trods for at der ikke var overførsler igang
(begge
> veje).

Der er vist en negation for meget i den sætning, men prøv at læse
www.makr.dk/?updown

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Agricola

Dato : 12-12-02 19:03

> Der er vist en negation for meget i den sætning, men prøv at læse
> www.makr.dk/?updown

Hej Martin

Tak for dit svar.

Hvis min upload ikke bliver udnyttet fuldt ud, eksempelvis kun 10%, burde
der så ikke være kapacitet tilbage i en sådan grad, at "normal" surfning
ikke vil blive forringet væsentligt?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-02 19:09

> [...]
burde
> der så ikke være kapacitet tilbage i en sådan grad, at "normal"

Umiddelbart jo

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats