Dreamweaver MX - databaser
Fra : Rudy Madsen

Dato : 30-11-02 11:17

Hej ng.

Jeg har fået lavet en test-side, hvor det virker med både at lave en liste,
oprette nye poster og opdatere gamle poster. Men i formularen ville jeg
gerne have en dropdown boks, der opdaterer ned i databasen via en
forespørgsel. Jeg kan godt oprette en boks, der henter data fra en tabel
(eks. postnummertabellen), men jeg kan ikke få boksens værdi til at
opdaterer feltet i hovedtabellen. Eks. Hvis jeg har en dropdown til
postnummer, kan jeg ikke få lagt den nye værdi om postnummeret ned i
hovedtabellen.

Jeg håber nogen kan hjælpe

Vh
Rudy.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-11-02 17:38

On Sat, 30 Nov 2002 11:17:09 +0100, "Rudy Madsen"
<rudy.madsen@educase.dk> wrote:

> [...]
>opdaterer feltet i hovedtabellen. Eks. Hvis jeg har en dropdown til
>postnummer, kan jeg ikke få lagt den nye værdi om postnummeret ned i

Hej Rudy,
Nu kender jeg ikke DreamWeaver, men ellers burde det være ret enkelt:
Du laver select-boksen med data fra din postnummer-tabel og indsætter
det valgte postnummer (eller et tilsvarende id) i hovedtabellen.
Med andre ord: Du skal blot se på dem som to forskellige tabeller -
ikke som relaterede, som hvis du ville lave det i fx Access.

Prøv at kaste noget kode ud, så er det lettere at hjælpe

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj