Stofanet - kan ikke kontakte en hjemmeside~
Fra : NF

Dato : 30-11-02 11:01

Jeg har lige brug for lidt NG hjælp:
Jeg skal til mit arbejde kunne lave resavationer over en hjemmeside -
men nu lige pludselig virker det ikke mere med min Stofanet - og det
har virket indtil for 14 dage siden.
Stofanet support er meget venlige og hjælpsomme ping og tracert - alt
virker fint fra alle andres computere også fra stofanet, men altså
ikke fra mig - Stofanet konk. - det må jeg så rette - men hvor eller
hvad det kan de ikke sige mig !!!
når man tracert hjemmesiden fra min comp. for jeg kun stjerner i 9 hop
(eller hvad det nu hedder) !
Stofanet siger at de kan "se" at jeg laver en forespørgsel - at jeg
får svar og et ip og at min forbindelse kalder op - og så sker det
eller intet.
Hvad pokker kan jeg gøre ?
Jeg bruger IE 6 (hjemmesiden virker heller ikke med Opera)
Win XP home - og har ikke ændret noget i min comp opstilling (mig
bevidst)
Siden er :
bl.a. www.svenstrupsoft.dk og ingen af siderne der kan jeg nå - IE
søger og melder til sidst timeout.

Hjælp hvis I kan
Niels

Fra : Lars

Dato : 30-11-02 12:29

> [...]
> Jeg bruger IE 6 (hjemmesiden virker heller ikke med Opera)
> Win XP home - og har ikke ændret noget i min comp opstilling (mig

Har du prøvet din PC på en anden internet forbindelse og har du nogen form
for Firewall, router mm. mellem/på din PC og stofanet?

lars

Fra : NF

Dato : 30-11-02 12:49

On Sat, 30 Nov 2002 12:29:14 +0100, "Lars" <lkj@person.dk> wrote:

>Har du prøvet din PC på en anden internet forbindelse og har du nogen form
Nej det har jeg ikke mulighed for !
>for Firewall, router mm. mellem/på din PC og stofanet?
nej der er direkte tilgang til stofanet uden firewall el.lign. - en
virusskanner - men den har jeg prøvet at slå fra - hjalp ikke.

Niels

Fra : UlleDulle

Dato : 30-11-02 13:25

On Sat, 30 Nov 2002 11:49:26 GMT, frahm@hotmail.com (NF) wrote:

>Nej det har jeg ikke mulighed for !
>nej der er direkte tilgang til stofanet uden firewall el.lign. - en
>virusskanner - men den har jeg prøvet at slå fra - hjalp ikke.
>
>Niels

Har du husket, at der er en indbygget Firewall i XP???

Fra : NF

Dato : 30-11-02 13:32

On Sat, 30 Nov 2002 13:25:15 +0100, UlleDulle <ufc@FJERNMIGsol.dk>
wrote:

>Har du husket, at der er en indbygget Firewall i XP???
Den er slået fra !

Niels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-02 14:27

"NF" <frahm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej det har jeg ikke mulighed for !

Du kan vel prøve at koble op med alm. modem og ellers plejer det da at
være muligt at flytte en PC

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : NF

Dato : 30-11-02 15:36

On Sat, 30 Nov 2002 14:27:26 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"NF" <frahm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>form
>
>Du kan vel prøve at koble op med alm. modem og ellers plejer det da at
>være muligt at flytte en PC
Ok - det kunne jeg vel nok låne et modem el.lign - men det havde jeg
håbet at undgå.
Har jeg forøvrigt fortalt at jeg kan nå siderne hvis jeg bruger en
anonym proxy server f.eks.https://proxy.autistici.org/.
- så virker det næsten hver gang - med nogen forsinkelse.

Niels