Spil problemer
Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 02:57

Hej NG!

Jeg har et problem med min computer, når jeg spiller counter-strike så har
jeg omkring 55fps
og når jer har spillet et stykke tid fryser billedet og så bliver jeg nød
til at slukke og tænde igen
jeg har prøvet alt det med at sætte fps til 99 i cs config og vertical sync
og nye drivere fra nvidia til mit grafikkort.
det er ikke grafikkortet der er noget i vejen med da jeg først prøvede et
GeForce4 ti 4200 point of view og nu et GeForce 4 winfast a250 le td..

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få min fps op og ligge fast på 99fps??
Og jeg forstår ikke hvorfor at billedet fryser nogle gange mens jeg
spiller??

Min computer er en:
P4 1.6GHz
256mb ram
GeForce 4 winfast a250 le td

Hilsen

Gert Jensen

Fra : Peder

Dato : 30-11-02 11:52

>Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få min fps op og ligge fast på 99fps??
>Og jeg forstår ikke hvorfor at billedet fryser nogle gange mens jeg
>spiller??

Dit grafikkort sidder vel ikke lige op af et andet kort der bliver
meget varmt? Har du evt. prøvet at mærke på kølegitteret på dit
GeForce kort når CS går i stå? Er temperaturen normal eller får du
ristet fingrene?

-Peder

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 13:29

"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget varmt? Har du evt. prøvet at mærke på kølegitteret på dit
> GeForce kort når CS går i stå? Er temperaturen normal eller får du

Nej for det er det eneste kort jeg har i min computer, mit netkort og
lydkort er onbord
og det virker ikke varmt når jeg føler på kølepladerne når billedet fryser.

Hilsen
Gert

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-11-02 14:20

> [...]
99fps??
> Og jeg forstår ikke hvorfor at billedet fryser nogle gange mens jeg

Ved ikke hvorfor den fryser med de ~60 fps, er nok fordi der er vertical
sync på. Sæt vsync til default off under OpenGL options under avancerede
grafikkort indstillinger. Du kan dog ligeså godt have det på, da vsync on
giver bedere billedkvalitet, end hvis din skærm kører 60Hz og CS kører 99
fps. Ingen ide i det ud over at kunne sige "min computer kan bare køre 99
fps i CS", medmindre du kan få skærmen til at køre 100 Mhz refresh rate.

Hvorfor billedet fryser? Måske bliver dit grafikkort for varmt, eller din PC
er ustabil.

Du kører CS med opengl, ikke?

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 14:34

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:asadto$ckc$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvorfor billedet fryser? Måske bliver dit grafikkort for varmt, eller din

Jo jeg køre opengl i cs og jeg har både prøvet det med vsync til og fra og
alligevel svinger det helt vildt
og når jeg spiller et map der hedder aim_map er den helt nede på 20 fps, jeg
forstår det ikke helt??

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-11-02 15:21

> [...]
> alligevel svinger det helt vildt
> og når jeg spiller et map der hedder aim_map er den helt nede på 20 fps,

Hvilken opløsning kører du med? Hvilke drivere? Har du et motherboard med
VIA chipset?

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 15:34

skrev i en meddelelse news:asahgf$e32$1@sunsite.dk...
> jeg
>
> Hvilken opløsning kører du med? Hvilke drivere? Har du et motherboard med
> VIA chipset?
>
> nu ved jeg ikke lige hvad VIA chipset er så det ved jeg ikke??

Jeg køre med 800x600 i opløsning og mine drivere er de nye fra nvidia der
hedder 40.72

Fra : Peder

Dato : 30-11-02 18:18

>Jeg køre med 800x600 i opløsning og mine drivere er de nye fra nvidia der
>hedder 40.72

Jeg har selv haft problemer med 40.72 driverne. Efter jeg opdaterede
har jeg ikke kunne spille Return To Castle Wolfenstein i mere end et
par minutter før spillet (og windows) går ned med en "blue screen of
death", Så jeg er gået over til at spille RtCW på linux. Er dit
problem først begyndt efter du har opdateret dine nvidia drivere eller
har du aldrig kunne spille CS ordentligt på din maskine?

-Peder

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 19:58

> [...]
> problem først begyndt efter du har opdateret dine nvidia drivere eller
> har du aldrig kunne spille CS ordentligt på din maskine?

Hej..

Jeg har aldrig kunne få CS til at køre ordentligt på min computer så jeg
tror det er noget andet end
grafikkortet og drivere, da jeg har prøvet alle de drivere og tweaks der
findes til det.

Gert

Fra : JS

Dato : 30-11-02 18:20

"Gert jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
99fps??
> Og jeg forstår ikke hvorfor at billedet fryser nogle gange mens jeg

Har du nyste drivere til dit motherboard (AGP, PCI, USB etc..) ??

mvh/JS

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 20:00

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sync

> 99fps??
>
> Har du nyste drivere til dit motherboard (AGP, PCI, USB etc..) ??

Hej..

Næ jeg har ikke de nyeste drivere til mit motherboard hvor kan man finde
dem?

mvh
Gert

Fra : JS

Dato : 30-11-02 22:04

> Hej..
>
> Næ jeg har ikke de nyeste drivere til mit motherboard hvor kan man finde
> dem?

På producentens hjemmeside, men det kræver jo du ved præcist hvilket
motherboard du har.

mvh/JS

Fra : Gert jensen

Dato : 30-11-02 23:12

> "Gert jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> På producentens hjemmeside, men det kræver jo du ved præcist hvilket
> motherboard du har.
>

> mvh/JS

okay prøver at opgradere de drivere til mit motherboard og ser om det
hjælper :)

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-12-02 14:32

> okay prøver at opgradere de drivere til mit motherboard og ser om det
> hjælper :)

For at få bedst hjælp, så skriv hvilket motherboard du har.

Fra : Jan

Dato : 01-12-02 10:59

"Gert jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har et problem med min computer, når jeg spiller counter-strike så har
> jeg omkring 55fps

Hvordan kan man se, hvor mange fps der præsteres i CS??
Mh
Jan

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-12-02 14:31

> Hvordan kan man se, hvor mange fps der præsteres i CS??
> Mh
> Jan

skriv
net_graph 3