Returnere længden/størrelsen af en variabe~
Fra : ///JJ

Dato : 30-11-02 01:47

Hej NG!

Jeg vil gerne hente den i databasen definerede max-længde af en
streng-variabel (SQL-DB).
Altså, hvis jeg fx. har:

Fornavn varchar(50)

Kan jeg så via ASP og en funktion (måske vartype) få fat i længden (size) af
variablen?
Det skal bruges således jeg kan informere mine indtastere om hvor meget de
må indtaste i de respektive tekstfelter.

pft,

mvh
///JJ

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-11-02 12:35

"///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk> wrote
> [...]
>
> Fornavn varchar(50)
>
> Kan jeg så via ASP og en funktion (måske vartype) få fat i længden (size)

Du skal til at lege med systemtabellerne (eller evt. ADOX), umiddelbart vil
jeg tro at den letteste måde at hive længden ud for alle felterne i tabellen
med navnet XYZ er:

SELECT name,length FROM syscolumns WHERE id = (SELECT id FROM sysobjects
WHERE name = 'XYZ')

--
Jakob Andersen

Fra : ///JJ

Dato : 30-11-02 16:20

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
tabellen
> med navnet XYZ er:
>
> SELECT name,length FROM syscolumns WHERE id = (SELECT id FROM sysobjects

Klart! :)
Takker

mvh///JJ

Fra : Carsten Suurland

Dato : 02-12-02 16:19

Når du står med et ADODB recordset, kunne du også prøve at kigge på
følgende:

Dim rs
Set rs = ...

Dim MaxLength
MaxLength = rs.Fields("MyField").DefinedSize

På den måde sparer du en hel masse opslag i databasen.

/Carsten Suurland