Multifunktionsprinter Brother 590
Fra : Kim Jespersen

Dato : 29-11-02 21:59

For et par uger siden købte jeg denne, mildest taget fremragende
printer. Grundlaget for købet var at jeg ville have en
multifunktionsprinter til brug i mit studie.
Lige da jeg fik den overvældede størrelsen mig, jeg troede ærligt taget
den ville være lidt mindre, men nu er der også grænser for hvor lille
den kan blive, men den kunne ikke stå hvor min gamle printer stod. Dette
er eneste minus jeg faktisk har til den og den må være til at leve med.
I starten var udskriften så grumset og grå (ikke sort) at jeg tænkte på
at sende den tilbage, for min gamle HP 820 var noget mere skarp.
Men som tiden gik og de første 100 sider røg ud af den, overvældede den
begyndende kvalitet mig.
Jeg skulle jo lege med de mange funktioner den har og lavede den første
kopi. Overraskelse nummer 2, den kopierer med en hastighed jeg ikke
forventede og slet ikke til prisen. Hvis man har løsark, så bliver man
glad for den arkføder som den har og som ingen anden konkurrent (andet
end til en helt anden pris) leverer.
Jeg læste en test af HP og denne maskine (fundet på HPs hjemmeside) og
den test er lige til at lukke op og ..... i. Den er så fejlagtigt at det
pågældende blad må få 00 i karakter for den pågældende test.
Jeg var lige ved at droppe mine planer om at købe den. Jeg tror ikke på
tests mere.
Stjerner :
Kopimaskine flatbed : 4
Kopimaskine løsark : 5
Scanner : 4
Printer (efter 100 sider) : 4 *
Pris pr. udskrift : 3 (ca. 25 øre alt inkl.)
Funktioner (inkl. nemhed) : 5
Fax : 4
Pris/funktionsforhold : 5
Software : 3 **
All over : 5

* Det er værd at bemærke at arkføderen er en 80 graders version og den
har en enkelt nappet flere sider med ned i printeren. Derfor får
printeren kun 4 stjerner. Dette er noget Brother gerne må ændre.

** Softwaren til printeren er faktisk ret basalt og skrabet, men nu
købte jeg den heller ikke for at få store applikationer, som jeg
alligevel selv skifter ud med andre som jeg syntes er bedre.
Værd at bemærke er at faxen ligger sig direkte ind i Word, så man kan
skrive en fax i Word og sende direkte uden at have andre applikationer
inde til dette.

Der findes ganske enkelt ikke et alternativ til denne og det er værd at
bemærke at vil man have en Lasermaskine som kan det samme (uden farver)
så er prisen svimlende 5300,- kr. er der noget alternativ til Brother
590?? Næ egentligt ikke, faktisk kun ....... en anden Brother.