Debian vpopmail fra apt-get giver lidt pro~
Fra : Michael

Dato : 29-11-02 19:57

Hey

Jeg har installeret

apt-get install vpopmail-bin

Jeg har oprettet et domain samt nogle brugere. men når jeg forsøger at
connecte via en pop3 klient, hænger den i authentication.

Og min outlook skriver noget med "file is busy" og så en eller anden windows
fejlkode.

Jeg har sniffet alt på google og har ikke kunnet finde noget der giv et hint

Any ideas?

Mvh
Michael

Fra : Claus Albøge

Dato : 29-11-02 20:02

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> [...]
> connecte via en pop3 klient, hænger den i authentication.
>
> Og min outlook skriver noget med "file is busy" og så en eller anden

Proev lige at forbinde med telnet istedet, det er lidt lettere at faa et
brugbart output derfra.

telnet pop3.server.dk 110
user bruger@vpopmail.domain
pass adgangskode

og paste det praecise output her - "noget med" er ikke brugbart! :)

/Claus A

Fra : Michael

Dato : 29-11-02 20:18

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> wrote in message
> Proev lige at forbinde med telnet istedet, det er lidt lettere at faa et
> brugbart output derfra.
> telnet pop3.server.dk 110
> user bruger@vpopmail.domain
> pass adgangskode

Det præcises output fra telnet

File busy try again later!

Det kommer efter jeg har skrevet "pass password" Den kan finde ud af at
brugeren eksisterer..

# top viser iøvrigt:

491 root 14 0 768 768 476 R 50.0 0.2 3:17 vchkpw
495 root 17 0 780 780 480 R 49.6 0.2 2:22 vchkpw

Det ser ud til at de kører i løkke eller noget i den retning.

Michael Andreasen

Fra : Claus Albøge

Dato : 29-11-02 20:26

> [...]

> 495 root 17 0 780 780 480 R 49.6 0.2 2:22 vchkpw
>
> Det ser ud til at de kører i løkke eller noget i den retning.

Hmm, hvilken pakker har du brugt, og er der nogen speciel grund til at
du ikke installere qmail/vpopmail fra source?

Tag evt et kig paa:

http://lifewithqmail.org/
http://shupp.org/toaster

/Claus A

Fra : Michael

Dato : 29-11-02 21:01

> Hmm, hvilken pakker har du brugt, og er der nogen speciel grund til at
> du ikke installere qmail/vpopmail fra source?

Ja - at det trods alt have været nemmere hvis det bare kørte mere eller
mindre "out of the box"

Jeg har en fint kørende mailtoaster på en RH7.3 med
qmail/vpopmail/anti-virus o.s.v. Og det er da lidt af noget arbejde at gøre
det for bunden.. men det gør jeg hvis det ikke kan være anderledes

> Tag evt et kig paa:
> http://lifewithqmail.org/
> http://shupp.org/toaster

Yep.. kender dem godt.

Fra : Esben Laursen

Dato : 29-11-02 21:55

> [...]
gøre
> det for bunden.. men det gør jeg hvis det ikke kan være anderledes

kik evt lidt på qinstaller, den finder du på www.obua.org

Esben