Asp og include....
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-11-02 19:23

Jeg har forsøgt at lave en script eller noget asp kode der gør det muligt at
includere forskellige filer afhængigt af en variabel i URL'en, men uden
held.

Det jeg vil er at includere (vha. f.eks. <!--#include file="default.asp"-->)
forskelligt indhold til en side der indeholder alt designet for siden, og så
bare skifte indholdet ud... kan det lade sig gøre?

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 29-11-02 20:40

Du kan måske lave det vedhjælp af Request.Querystring.

Feks.

<% Mode = Request.Querystring("Mode") %>

<% If Mode = "indhold_a" Then %>
Her er noget indhold......

<% ElseIf Mode = "indhold_b" Then %>
Her er noget andet indhold

<% Else %>
Her kunne være en velkomstside eller noget standard indhold som brugeren vil se
hvis han klikker på at link til side.asp

<% End If %>

Du viser altså noget indhold baseret på hvad Querystring er lig med.
Dette eksempel virker, jeg har selv benyttet det.

Måske kan du også lave en select statement, der henter en include baseret på
Querystring.

Select Case Mode
   Case "a"
      %>
      <H3>Her er include a</H3>
      <%
   Case "2"
      %>
      <H3>Her er include b</H3>
      <%
   Case "3"
      %>
      <H3>Her er include c</H3>
      <%
   Case Else
      Standard inkluderingsfil til visning af velkomstsiden
End Select

Håber det kunne hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-11-02 22:51

Thomas Møller Nexø wrote:
> Håber det kunne hjælpe.

Tusind tak! :)

mvh
Anders

Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-11-02 00:06

"Anders Lorentzen" <news@miacis.dk> wrote

<http://www.asp-faq.dk/article/?id=50>

--
Jakob Andersen

Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-12-02 10:44

Hej Anders

Jeg har ikke selv forsøgt mig med denne løsning, men jeg mener at du også
skulle kunne anvende Server.Execute til at lave dynamiske includes...

Altså:

If Request.QuesyString("MYVAR") = "ABC" Then
Server.Execute "MyInclude.asp"
ElseIf ...

/Carsten Suurland

Fra : Chrisser

Dato : 05-12-02 11:01

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså:
>
> If Request.QuesyString("MYVAR") = "ABC" Then

Det er ikke helt det samme som include, der er i hvert fald et par ting man
skal være opmærksom på.

Server.Execute + Server.Transfer er to nyere alternativer til
Response.Redirect metoden, omend der er nogle forskelle ( man kan for
eksempel ikke bruge get-parametre i kaldet ).

Server.Execute overgiver eksekveringen til en anden ASP-side, men der sker
ikke nogen udskiftning i adresselinien og efter endt eksekvering returneres
til den oprindelige side.

Server.Transfer gør det samme som Server.Execute men der returneres ikke til
den oprindelige side.

Ganske som ved Response.Redirect må der ikke være skrevet noget til headeren
når disse metode kaldes.

Chrisser