skulle det ikke virke???
Fra : nhi

Dato : 04-03-01 10:25

Er der nogen som kan vejlede mig lidt nærmere????

<%
Dim objConn, objRS, Email, SQL, userdata

Email = Requsest.Form("email")
SQL = "Select brugernavn, password from bruger where email = " & email

Set obConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString "DSN=databse.mdb"
Set objRS = objConn.Execute( SQL )
objConn.Close
Set objConn = Nothing

if objRS.Eof Then
response.write "Forkert email"
objRS.Close
Set objRS = Nothing

Else
emailbody = "Dit brugernavn er " & objRS("brugernavn") & vbcrlf
& " Dit password er " & objRS("password")
objRS.Close
Set objRS = Nothing

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "mail.domain.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "glemt@antikforum.dk"
JMail.AddRecipientEx "eamil", "Modtagers navn"
'JMail.Subject = "Glemt password "antikforum""
JMail.Body = "emailbody"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing

End if

%>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-03-01 10:59

"nhi" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in
<rPno6.16970$m9.33113@news101.telia.com>:

>Er der nogen som kan vejlede mig lidt nærmere????

Nu skriver du ikke, hvad dit problem er, men jeg kan forestille mig, at din
SQL ikke virker, da emailadressen sikkert er en streng - og ikke et tal.
Derfor skal du have '' udenom din email-streng.

Det skal altså være noget i retning af:

SQL = "Select brugernavn, password from bruger where email = '" & email &
"'"

Jesper

PS: og så er det pricipielt en fejl, at du har adgang til brugers password i
klartekst ...

--
Friend ? - /that/ activates my hillarity-unit
- Bender, Futurama

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-03-01 21:25

"nhi" <nhiasy@stofanet.dk> wrote
> Email = Requsest.Form("email")

Det er nok bedre at stave request sådan her:
Email = Request.Form("email")

> objConn.ConnectionString "DSN=databse.mdb"

Er du sikker på at din DSN hedder database.mdb? er det ikke bare navnet på
databasefilen?

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på