Problem med bærbar!
Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-11-02 16:56

Jeg har lige købt en gammel bærbar gennem nyhedsgrupperne. En Siemens
Nixdorf Scenic Mobile 300 (pyha - langt navn)
Når jeg tænder viser den alle symboler i displayet ca et sekund og jeg kan
høre harddisken snurre, først med normal lyd, men efter et par sekunder går
den ned i hastighed, så den kun lige er hørbar, hvis man lægger øret helt
ned til den.. Der kommer intet på skærmen, men derimod kommer der efter ca
20 sekunder 3 små Z'er i højre side af displayet, hvilket indikerer at den
er i standby og så sker der ikke mere. Ifølge manualen burde det være nok at
røre en tast på tastaturet for at vække den, men det hjælper ikke. Sælgeren
påstår den virkede inden den blev sendt, og giver postvæsenet skylden. Men
da der intet synligt er galt med hverken computer eller emballage kommer man
jo nok ikke langt med en klage. Hvad kan der mon være galt, og hvad kan
gøres?

Fjern paranteserne ved svar på mail.
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Robert Jensen

Dato : 29-11-02 17:00

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@(mail.dk)> wrote in message
> [...]
man
> jo nok ikke langt med en klage. Hvad kan der mon være galt, og hvad kan

jeg ville sende den tilbage.
mener der var et lignende spørgsmål i dk.videnskab.jura for ikke så lang
tilbage, om at sælgeren vist nok står med problemet, indtil den er afleveret
til dig. så det er ham der hænger på den hvis den ikke virker når du
modtager den.

men er ikke 100% sikker.
prøv at spørge i jura gruppen. bare inden du laver for emget ved den, og
sælger påstår at det er dig der ahr ødelagt den.

mvh

Robert

Fra : Chr. Mygind

Dato : 29-11-02 17:51

Robert Jensen skrev:

[cut]
> men er ikke 100% sikker.

Du har ret.

/Chr

Fra : Ole Axelsen

Dato : 29-11-02 18:48

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:as82u5$6mq$1@sunsite.dk...

> [...]

> prøv at spørge i jura gruppen. bare inden du laver for emget ved den, og
> sælger påstår at det er dig der ahr ødelagt den.

Sælgeren har allerede postet om samme emne. Jeg går ud fra det er samme
computer han skriver om, så jeg følger de svar der måtte komme.