shttml https secure
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-11-02 14:17

basic- spørgsmål!
Jeg undskylder hvis spørgsmålet er for banalt:
men hvad er det der skal til for at anvende secure http?

Jeg har RH7.1/apache compilelet med openssl
hvordan fortæller jeg html-siden at den er secure?

det jeg skal opnå er at nogle forms jeg har i alm. html skal ændres til at
køre over en secure forbindelse

finn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-11-02 13:38

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlookpost@acnord.dk> writes:

> Jeg har RH7.1/apache compilelet med openssl
> hvordan fortæller jeg html-siden at den er secure?

HTML-siden er som saadan ligeglad.

Du skal have aktiveret https-delen i Apache, og det kraever at du faar
installeret et certifikat. Dette vil du formentlig i foerste omgang
lave selv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-11-02 20:11

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> HTML-siden er som saadan ligeglad.

Hvis siderne bruger absolutte links til dokumenter på serveren selv,
så skal disse dog rettes til så de henviser til
https://foo.bar/baz istedet for http://foo.bar/baz

(Dette er bare en af grundene til ikke at lave absolutte links, når
man kan bruge relative.)

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-11-02 21:11

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> https://foo.bar/baz istedet for http://foo.bar/baz
>

> (Dette er bare en af grundene til ikke at lave absolutte links, når

Tak til jer begge, jeg kan nu komme videre (forhåbentligt)

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-11-02 22:19

Nu har jeg systemet til at køre med https://....

Jeg forstår at det nu gælder hele den virtuelle host:443, som er den samme
som sidens almindelige virtuelle host. Det er forsåvidt fint, da det er
udmærket atkomme på vore sider u-secure.
Hvad er det så jeg skal for at sikre at lige netop de 3 formularer jeg
bruger sætter forbindelsen i secure, - altså ikke kan nås med
http://wwww.domæne.dk men kun med https://wwww.domæne.dk

de skal altså også kunne nås med direkte indtastning af adresse, men kun
secure

finn

--- husk, hvis jeg ævler, har jeg bare ikke forstået nok!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-11-02 00:30

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> de skal altså også kunne nås med direkte indtastning af adresse, men kun
> secure

Beklager. Jeg kender ikke lige Apache godt nok tilat kunne svare på
dét. Andre?

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 30-11-02 00:42

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
meddelelse news:kkadjseyz9.fsf@mimer.null.dk...

> Beklager. Jeg kender ikke lige Apache godt nok tilat kunne svare på
> dét. Andre?
> --
Tak for deltagelsen alligevel.
Jeg har fundet en løsning jeg fint kan leve med. Jeg har flyttet mine forms
ud i en andet bibliotek og lavet en container med SSLrequiered.

finn